Playing for Success Maastricht Inspirerende leeromgeving
De stagiaires krijgen per persoon maximaal vier kinderen in hun mentorgroep. In deze groepjes worden de leerdoelen besproken. In deze gesprekken wordt ook de voortgang van het leerdoel besproken. De begeleider ondersteunt via de oplossingsgerichte werkwijze en geeft tips en tops aan het kind voor het bereiken van zijn leerdoel. De centrummanager/docent verwacht dat de stagiaire ondersteuning biedt aan de groep kinderen. Ondersteuning bij het uitvoeren van de activiteiten, het aangaan van individuele gesprekken met de kinderen en het signaleren van eventuele belemmeringen. Dit alles middels een positieve pedagogische benadering met het doel om de startkwalificaties van deze kinderen te verbeteren (op sociaal – emotioneel en cognitief gebied). De stagiaire zal contacten aangaan met de ouders van de deelnemende kinderen. Er wordt van de stagiaire verwacht dat hij/zij in teamverband kan functioneren, reflecteren en feedback geven en ontvangen.
Naar wie zijn wij op zoek?
Wij zoeken stagiaires die graag met kinderen in de leeftijd van 9 t/m 14 jaar willen werken en hen willen helpen om hun prestaties in relatie tot hun eigen kunnen te verbeteren! We zoeken een echte teamplayer omdat je werkt in een team met allemaal andere stagiaires van verschillende opleidingen. We zijn op zoek naar enthousiaste en gemotiveerde stagiaires die dit ook op de kinderen kunnen overbrengen. Flexibiliteit, creativiteit en positiviteit zijn gewenst.
Wat biedt het bedrijf?
Wij bieden een stageplek in een gezellig team waar bijna niets te gek is. Wij bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen wat al door veel stagiaires als erg prettig ervaren is. Wanneer je bij ons stage loopt mag je meteen aan de slag met de kinderen. Het doel hiervan is; hoe meer je zelf doet, hoe sneller je leert. Goede begeleiding daarbij is vanzelfsprekend.
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
- P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
- P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
- P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
- P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
- P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
- P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
- P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
- Organiseren van de werkzaamheden
- P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
- P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
- P2-K2-W3 Voert beheertaken uit