NewPort Europe Zet koers naar een internationale carrière met jouw stage bij NewPort
Je begint je dag met een kop koffie (of thee) en een kort overleg met het team. Samen kijken jullie naar de planning voor die dag: welke transporten staan er op de agenda, en welke klanten hebben extra aandacht nodig? Jij ondersteunt bij het onderhouden van klantrelaties en helpt mee met het opstellen van offertes. Je denkt actief mee over hoe we onze service nog beter kunnen maken. Vervolgens duik je in de organisatie van een aantal internationale transporten. Je checkt of alles goed verloopt, houdt contact met partners wereldwijd en zorgt dat de logistieke planning soepel loopt. Ook help je bij het beheren van voorraden en het verwerken van belangrijke transportdocumentatie – nauwkeurigheid is daarbij superbelangrijk. Tussendoor werk je aan een analyse van een nieuwe markt: zijn er kansen voor uitbreiding? Je presenteert je bevindingen aan je begeleider en bespreekt hoe dit misschien in een lopend project binnen de afdeling Operations kan worden meegenomen.
Naar wie zijn wij op zoek?
- Je zit niet graag stil en pakt dingen uit jezelf op – initiatief nemen zit in je natuur. - Je vindt internationale handel en logistiek super interessant en wil daar graag meer over leren. - Communiceren gaat je makkelijk af, zowel in het Nederlands als in het Engels. - Je werkt secuur, houdt overzicht en bent ook nog eens een fijne teamplayer. - Je steekt graag de handen uit de mouwen en schrikt niet van een beetje verantwoordelijkheid – liever dat dan de hele dag toekijken!
Wat biedt het bedrijf?
* Stagevergoeding van €600 per maand * Leren en werken in een internationale omgeving *Bevalt het van beide kanten? Dan is er zeker kans op een baan na je stage. * Je kunt bij ons alle kanten op – volop doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. * Tussen het werken door is er ook ruimte voor fun: daag je collega’s uit voor een potje darts, schaken of tafelvoetbal in de pauze.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Verzorgt en optimaliseert import- en/of exportprocessen
- P6-K1-W1 Brengt import- en/of exportmarkten in kaart
- P6-K1-W2 Maakt een import- en/of exportplan
- P6-K1-W3 Ondersteunt import- en/of exportprocessen
- P6-K1-W4 Managet import- en/of exportdocumenten
- P6-K1-W5 Managet orders en de verzending van goederen
- P6-K1-W6 Ontwikkelt verbetervoorstellen voor import- en/of exportprocessen
- Beheert relaties en draagt bij aan het uitvoeren van accountplannen
- P6-K2-W1 Bouwt en onderhoudt een internationaal relatienetwerk
- P6-K2-W2 Voert accountanalyses uit
- P6-K2-W3 Bewaakt de voortgang van een accountplan
- P6-K2-W4 Doet verbetervoorstellen voor een accountplan
- Voert een commercieel traject uit
- P6-K3-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P6-K3-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P6-K3-W3 Voert een verkoopgesprek
- P6-K3-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P6-K3-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P6-K3-W6 Voert aftersales uit
Kenmerken
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat