Stichting Openbare Bibliotheek Gelderland Zuid Een enthousiaste, creatieve vormgever
De student werkt mee op de afdeling Marketing & Communicatie en is onderdeel van een team van 5 personen. De belangrijkste taak is vormgeving van online en offline communicatie. Zoals het ontwerp van posters, flyers, advertorials en allerlei andere soorten drukwerk. Daarnaast ontwerp van digitale content voor social media en de website, inclusief video's. Binnen de landelijke huisstijl van de bibliotheek. Vanuit verschillende afdelingen uit de organisatie komen vragen voor ontwerp. Hierbij leert de student om een vraag kritisch te beoordelen, door te vragen om een duidelijk beeld te krijgen van de vraag en vervolgens te vertalen naar een concept (binnen de huisstijl van de bibliotheek). Daarna vindt afstemming plaats. Plannen en afstemmen van haalbare deadlines is ook een belangrijk onderdeel van de stage.
Naar wie zijn wij op zoek?
• Een 3e of 4de jaars student met een opleiding op het gebied van grafische vormgeving. • Goede beheersing van de Nederlandse taal. • Kennis van grafische softwarepakketten en videocreatie: Adobe Photoshop / InDesign / Express / After Effects / Premiere (Rush) • Affiniteit met lezen & literatuur en de missie van de bibliotheek Een creatief en pro-actief persoon, die al redelijk zelfstandig kan werken, goed kan samenwerken en afstemmen. Goed kan inleven in de verschillende doelgroepen van de bibliotheek.
Wat biedt het bedrijf?
• Een leerzame, praktische stage vanaf augustus/september 2025? • Positieve werkomgeving met aandacht voor diversiteit & inclusie • Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling • Stagevergoeding € 350 per maand (36-urige werkweek) • Laptop tijdens de stage • Kantoor in hartje Nijmegen
Wat ga je leren?
- Ontwikkelt crossmediale (vormgeef)oplossingen
- B1-K1-W1 Onderzoekt data/gegevens en vormt zich gaandeweg een beeld van de context
- B1-K1-W2 Formuleert de voorlopige en definitieve mediavraag van de klant
- B1-K1-W3 Voert de dialoog over duiding en vertaling van de input
- B1-K1-W4 Informeert en betrekt belanghebbenden op verschillende momenten in het crossmediale ontwikkeltraject
- B1-K1-W5 Maakt prototypes voor de vormgeving van crossmediale toepassingen in verschillende fasen van het ontwikkelproces
- B1-K1-W6 Realiseert de vormgeving voor crossmediale toepassingen
- B1-K1-W7 Voert projectmatige werkzaamheden uit
- Positioneert en profileert zich in de markt
- B1-K2-W1 Maakt een persoonlijk portfolio
- B1-K2-W2 Participeert in relevant netwerk (communicatief en commercieel)
Kenmerken
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid