Zwager Koffie B.V. Stap in Succes: Accountmanagement Stage met Groeipotentieel
De stage voor een accountmanager biedt waardevolle praktijkervaring en essentiële vaardigheden. Als stagiair op de afdeling Accountmanagement ondersteun je accountmanagers bij klantbeheer, offertes, vergaderingen en communicatie. Je leert werken met CRM-systemen en het identificeren van verkoopkansen. Dit biedt inzicht in accountmanagement en helpt je groeien in dit vakgebied. Je ontwikkelt communicatieve en analytische vaardigheden, en de stage legt een solide basis voor je toekomst in accountmanagement.
Naar wie zijn wij op zoek?
Voor de stage van accountmanager zijn vier essentiële vaardigheden onder andere: 1. Communicatieve vaardigheden: Effectieve mondelinge en schriftelijke communicatie is cruciaal om klanten goed te bedienen en samen te werken met collega's. 2. Klantgerichtheid: Het vermogen om de behoeften van klanten te begrijpen en proactief oplossingen aan te bieden is essentieel voor succes in accountmanagement. 3. Analytische vaardigheden: Het vermogen om gegevens te analyseren, trends te identificeren en inzichten te genereren uit klantinformatie is waardevol om verkoopkansen te herkennen en relaties te verbeteren. 4. Teamspel: Samenwerken met accountmanagers en collega's is belangrijk, daarom is het belangrijk om goed in teamverband te kunnen werken.
Wat biedt het bedrijf?
Bij ons vind je: - Een boeiende stage-ervaring in het opwindende veld van accountmanagement. - De gelegenheid om te leren van doorgewinterde experts en persoonlijk te groeien binnen een ondersteunende sfeer. - Praktische vaardigheden op het gebied van communicatie, gegevensbeheer en het opbouwen van waardevolle klantrelaties. - Een stevige fundering voor een veelbelovende carrière in accountmanagement.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit