Junior manager groothandel

Ferlin Plastics Automation Kom stagelopen bij Ferlin als Junior manager groothandel!

Als stagiair(e) Junior manager groothandel leren wij jou alles op het gebied van Sales. Hoe kom je in eerste contact met een klant? Wat is belangrijk tijdens het klantcontact? Hoe volg je de ontwikkelen van een klant nou goed op en wat voor invloed kun jij hebben op de aankoop beslissing van een klant? Daarnaast kijken wij ook naar jou als persoon: waar ben jij goed in, waar word jij gelukkig van en hoe kunnen we dat inzetten zodat jij het beste tot je recht komt? Ons doel: jou iets meegeven voor de rest van je leven.

Naar wie zijn wij op zoek?

Wat wij echt belangrijk vinden is een goede inzet. Wij nemen jouw stage heel serieus, dat verwachten we dan ook van jou. Verdere competenties: - Affiniteit met de techniek - Flexibiliteit - Commercieel vermogen - Klantgericht - Resultaatgericht - Engels en Duits is in woord en geschrift een pré

Wat biedt het bedrijf?

Waarschijnlijk heb jij al veel producten in huis waaraan een Ferlin machine te pas is gekomen. Een kratje bier, een dop van de pindakaas pot of wellicht de vuilniszak. Kunststof is een prachtige grondstof, maar hier moet wel slim mee omgegaan worden zodat dit geen nadelige gevolgen heeft voor onze omgeving. Bedrijven moeten slimmer gaan werken met grondstoffen en laten wij hier nou erg goed in zijn! Voor de productie van kunststof producten zijn o.a. zeer nauwkeurige en betrouwbare doseer- en transport machines nodig voor granulaat. Ferlin is producent van dergelijke machines. Ferlin kenmerkt zich door een open cultuur waarbij er volop ruimte is om met goede ideeën te komen én zelf uit te gaan voeren! Belangrijk is dat je veel affiniteit hebt met techniek en dat jij er “het beste” van wil maken. Tot slot vinden we bij Ferlin onze visie (Improving Plastics Together) en de daaruit voortvloeiende kernwaarden erg belangrijk. Onze kernwaarden zijn: Samen, Vertrouwen, Plezier en Leren.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Geeft tactische input voor het vestigingsbeleid
  • P5-K1-W1 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar groeimogelijkheden voor de vestiging
  • P5-K1-W2 Levert input voor een vestigingsplan
  • P5-K1-W3 Bewaakt een omzet- en kostenplan
  • P5-K1-W4 Presenteert en profileert de vestiging in netwerken
  • Coördineert operationele processen en werkzaamheden
  • P5-K2-W1 Draagt bij aan het evalueren van het uitgevoerde vestigingsbeleid
  • P5-K2-W2 Informeert collega's over trends, bedrijfsvoering en visie
  • P5-K2-W3 Adviseert over de personeelsbehoefte
  • P5-K2-W4 Plant en verdeelt de werkzaamheden
  • P5-K2-W5 Coördineert de goederenstroom
  • P5-K2-W6 Coacht en ondersteunt collega's bij werkzaamheden
  • Voert een commercieel traject uit
  • P5-K3-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P5-K3-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P5-K3-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P5-K3-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P5-K3-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P5-K3-W6 Bereidt de inkoop voor
  • P5-K3-W7 Voert aftersales uit

Kenmerken

  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder