Onderwijsassistent

SBO de Leilinde SBO de Leilinde: De plek voor onderwijsassistenten die van een uitdaging houden.

De student gaat als onderwijsassistent stage lopen in 1 of 2 groep(en). Op onze SBO zitten ongeveer 75 kinderen, verdeeld over 7 groepen en met diverse problematieken, zoals leer-, gedrag- en/of taal/spraak problemen. De student werkt naast de leerkracht en mag werken met groepjes kinderen, 1 op 1 of klassikale lesjes geven. De student krijgt veel vrijheid om zijn/ haar schoolopdrachten uit voeren. De schooltijden met leerlingen zijn van 8.20 tot 14.45 uur en op woensdag en vrijdag tot 12.00 uur. Daarnaast is er natuurlijk nog tijd na school om te evalueren en dingen voor te bereiden voor de volgende dag. De student krijgt een vaste mentor. Daarnaast heeft de school ook een studentenbegeleidingscoach, die af en toe komt observeren, min. 3x per jaar met de studenten spreekt en met hen intervisiegesprekken houdt. Op SBO de Leilinde kan elke student zich zo ontwikkelen dat het een meerwaarde heeft voor zijn / haar persoonlijke ontwikkeling.

Naar wie zijn wij op zoek?

De student moet enthousiast zijn over het speciaal basisonderwijs en genteresseerd zijn in deze doelgroep. Daarnaast is het fijn als je stevig in je schoenen staat of toe bent aan een mooie uitdaging. Het is prettig initiatiefrijk te zijn, geduld te hebben, een open en vriendelijke houding te hebben zodat je met onze leerlingen van 4 tot 12 jaar aan de slag kunt. Er is absoluut ruimte om dit te kunnen leren als student.

Wat biedt het bedrijf?

De school biedt een unieke stageplaats aan, omdat je door de diversiteit van problematieken je jezelf zo goed kunt ontwikkelen dat je er in je verdere leven baat bij kunt hebben. Wellicht zijn er mogelijkheden tot een vaste baan als onderwijsassistent.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

lees verder