Junior accountmanager

QCS Maastricht B.V. Een opstap naar een internationale sales carriere

AirInternet is een internationaal opererende (MVNO) mobiele virtuele netwerk operator. Met AirInternet leveren we snel internet op alle plaatsen waar geen glasvezel ligt. We zijn actief in 13 Europese landen waar lokale IT partners onze producten verkopen. Ons AirInternet levert o.a. internet aan treinen in Oostenrijk, wijngaarden in Frankrijk, race auto's in Duitsland en duizenden Campers door heel Europa. Tijdens je stage loop je mee binnen het commercile team, maar ook met onze technische mensen en marketingmensen onderhouden we korte lijnen. Je krijgt veel vrijheid en mag overal meekijken. Je belangrijkste taak wordt het zoeken van een distributeur in Frankrijk. Daarnaast verdiep je jezelf in de use cases van onze klanten en help je de marketingafdeling om hier leuke content omheen te bouwen. Uiteindelijk mag je ook klantgesprekken voeren, offertes gaan opstellen en opdrachten proberen binnen te halen.

Naar wie zijn wij op zoek?

Tijdens een typische dag op kantoor maak je een flink rondje Europa, je moet dus flexibel zijn, inlevingsvermogen hebben in zowel mensen als culturen en verschillende talen kunnen spreken. Engels is een must, Duits of Frans een grote pre. Verder moet je bereid zijn om te reizen, zowel binnen Nederland als Internationaal. Binnen AirInternet zijn we een klein hecht team waarbij iedereen veel vrijheid krijgt. Om kunnen gaan met die vrijheden is dan ook erg belangrijk. Niet wachten op opdrachten maar zelf proactief aan de slag gaan en het maximale resultaat proberen te behalen is wat we verwachten. Enige kennis van 4G/5G internet is mooi meegenomen maar niet noodzakelijk.

Wat biedt het bedrijf?

We bieden een mooie stagevergoeding. Een leeromgeving waarin je veel kunt leren en zelf veel mag ontdekken. Natuurlijk krijg je van ons ook begeleiding waar je dat nodig hebt. Deze stage is een perfecte opstap als je een internationale sales carrire ambieert.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
  • P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
  • P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
  • P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
  • P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
  • P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
  • Voert een commercieel traject uit
  • P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P4-K2-W6 Voert aftersales uit

lees verder