Onderwijsassistent

Stichting Bloei Creatieve onderwijsassistent gezocht

De student ondersteunt de leerkracht bij het begeleiden van de leerlingen in de klas. Deze bestaat uit 10 leerlingen in de leeftijd 4 t/m 7. Bij Bloei werken we niet met lesmethodes, dus de student mag zelf leerzame activiteiten bedenken en begeleiden waarbij rekenen en taal op een gepaste niveau aan bod komen. De student gaat mee op fieldtrips, waarborgt de veiligheid van de leerlingen en denkt mee over nieuwe thema’s. Kortom, omdat Bloei kleinschalig is, zal er veel gelegenheid zijn voor de student om bij alle taken en verantwoordelijkheden die de leerkracht heeft, bij te dragen.

Naar wie zijn wij op zoek?

Bloei zoekt een enthousiaste student die graag out of the box denkt. Niet in vastomlijnde kaders les wilt geven, maar juist aangepast op de behoefte van de leerling. Creativiteit is erg belangrijk. De student kijkt voorbij gedrag van kinderen en denkt niet in straffen en belonen, maar aan rustig en kindvriendelijk begrenzen en waarderen.

Wat biedt het bedrijf?

Bloei is een vorm van onderwijs ontstaan vanuit de wens om kinderen zich te laten ontwikkelen tot wie ze bedoeld zijn te worden, in plaats van toe te werken naar het worden van een uniform, gestandaardiseerd eindresultaat. Bloei is een kleinschalige basisschool! De groep telt 10 leerlingen in de leeftijd 4 t/m 7. We geven op een geheel andere wijze les dan men gewend is, wat veel ruimte voor vrijheid en creativiteit biedt. Leerlingen ontwikkelen zich op hun eigen tempo en op hun eigen manier. Wij bieden dan ook een plek waar de student diezelfde ruimte voor vrijheid en creativiteit krijgt. Een unieke stageplek waar de leermogelijkheden dan ook eindeloos zijn.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder