Leidinggevende leisure & hospitality

Recreatiepark De Lucht Energieke stage om het vak van Front Office Manager op meerdere fronten te leren kennen op een recreatiepark.

De student gaat net zoals de Front Office Manager gedeeltelijk meedraaien als medewerker receptie. De taken die daar worden uitgevoerd en door de student geleerd worden, zijn onder andere: * Zorgdragen voor een accurate en gastvriendelijke gastenontvangst en -vertrek. * Zorgen voor een correcte afhandeling van de vragen en wensen van de gasten via post, telefoon, e-mail of aan de balie * Social Media activiteiten * Oplossen van klachten en problemen Daarnaast loopt de student ook mee met de Front Office Manager, waarbij de taken die verder uitgevoerd worden ook worden aangeleerd en indien mogelijk zelfstandig uitgevoerd: * Team overleggen voorzitten * Planning bezetting receptie * Overleg met Hoofd Schoonmaak * Personeelsbeleid * Marketing (website, nieuwsbrieven, rapportages analyseren en plan van aanpak maken) * Signalen oppakken en behandelen * Contacten met leveranciers * Beheerder verhuursites

Naar wie zijn wij op zoek?

De student heeft de volgende vaardigheden: * Gastvrijheid * Accuratesse * Oog voor details * Oplossingsgericht * Analytisch vermogen * Empathisch vermogen * Communicatief vaardig * Motivatie om te leren en om de gast een zorgeloos verblijf te geven * Luisteren * Computervaardig * Plannen en organiseren * Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal * Redelijke beheersing van de Duitse taal

Wat biedt het bedrijf?

Wij bieden de student een stage met veel leermogelijkheden in de toerisme branche in het hart van ons recreatiepark. Wij staan open voor verschillende stageperiodes, echter de stagetijd moet wel minimaal 2 maanden bevatten, aangezien de student dan het meeste leert en ervaart. De student zal een onderdeel zijn van het gehele team, waarbij er gezamenlijk pauzes worden gehouden. Op deze manier verliezen we elkaar ook in drukke periodes niet uit het oog. Het team is gefocust op de gast, maar zorgt ook goed voor elkaar. De toekomst is altijd lastig te voorspellen en zeker in deze tijden met Corona. Wij hebben als doel dat de student zoveel mogelijk het werk als Front Office Manager leert kennen, leert en ervaart. Als blijkt dat het een mooie samenwerking is en er zijn mogelijkheden op het park en het past bij de wensen van de student, dan kan er zeker meer ontstaan dan een stage.

Wat ga je leren?

  • Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten
  • B1-K1-W1 Ontvangt de klant/gast
  • B1-K1-W2 Informeert en adviseert de klant/gast
  • B1-K1-W3 Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
  • B1-K1-W4 Signaleert en behandelt klachten
  • B1-K1-W5 Onderhoudt in- en/of externe contacten
  • B1-K1-W6 Werft klanten/gasten en opdrachten
  • Voert administratieve en financiële processen uit
  • B1-K2-W1 Stelt informatiemateriaal samen
  • B1-K2-W2 Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af
  • B1-K2-W3 Houdt de administratie bij
  • B1-K2-W4 Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening
  • Organiseert activiteiten en ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden
  • P3-K1-W1 Maakt een planning voor de organisatie van activiteiten
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • P3-K1-W3 Begeleidt activiteiten
  • P3-K1-W4 Rondt de activiteit af
  • P3-K1-W5 Draagt bij aan een veilig en aangenaam verblijf op een recreatiebedrijf/op locatie
  • P3-K1-W6 Ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden op een recreatiebedrijf/op locatie
  • Geeft leiding
  • P3-K2-W1 Plant en verdeelt de werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Instrueert en begeleidt nieuwe collega's, stagiairs en/of vrijwilligers
  • P3-K2-W3 Voert formele gesprekken
  • Voert beheerstaken uit
  • P3-K3-W1 Maakt een operationeel plan
  • P3-K3-W2 Maakt een begrotingsvoorstel
  • P3-K3-W3 Bewaakt financiën

lees verder