ISODECO B.V.
Een werkdag voor een student of werknemer in de functie van Account Management ziet er dynamisch en afwisselend uit. De persoon zal werken binnen de afdeling Sales & Account Management, die verantwoordelijk is voor het onderhouden van klantrelaties, het uitbreiden van het klantenbestand en het leveren van klantgerichte oplossingen. De afdeling werkt vaak nauw samen met andere teams zoals marketing, productontwikkeling en klantenservice om de klanttevredenheid te waarborgen en nieuwe zakelijke kansen te creren.
Naar wie zijn wij op zoek?
Voor een stage in Account Management zijn de volgende vaardigheden belangrijk: Communicatieve Vaardigheden – Effectief communiceren met klanten en collega’s, zowel mondeling als schriftelijk. Commercieel Inzicht – Herkennen van zakelijke kansen en producten/diensten overtuigend kunnen aanbieden. Onderhandelingsvaardigheden – Sterk in onderhandelen en het sluiten van win-win deals. Organisatorische Vaardigheden – Meerdere klanten en projecten tegelijk kunnen beheren, plannen en prioriteren. Probleemoplossend Vermogen – Klantproblemen snel en effectief oplossen. Relatiebeheer – Langdurige klantrelaties opbouwen en onderhouden. Teamspeler – Goed kunnen samenwerken met andere afdelingen. Analytisch Denkvermogen – In staat zijn om data te analyseren en strategische keuzes te maken. Klantgerichte Attitude – Altijd de klant centraal stellen. Flexibiliteit en Stressbestendigheid – Goed kunnen omgaan met druk en onverwachte situaties.
Wat biedt het bedrijf?
Een unieke stageplek met genoeg groeimogelijkheden. Een plek waar je al je accountmanagement en sale skills kan verrijken en leuke collega's kan ontmoeten. We zijn een jong team, we houden van gezelligheid en op zijn tijd een teamuitje. Je werkt samen met de B2B account manager, hij zal je meenemen in het algehele proces en meenemen met klantgesprekken over heel het land.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit