Junior accountmanager

Business College Drenthe Energieke accountmanager voor zakelijke klanten (business to business)

Als junior accountmanager ga je namens het Business College, bedrijven benaderen om opleidingswensen voor medewerkers te inventariseren en nieuwe deelnemers te werven. In deze werk je nauw samen met de marketing en denk je mee in de wijze waarop wij ons gaan presenteren. Het bezoeken van de bedrijven behoort dan ook zeker tot de mogelijkheden, waarbij je de directeur vergezelt naar het bedrijf. Het CRM systeem wordt door jou bijgehouden en je staat onze deelnemers te woord als ze vragen hebben of als er zaken zijn die je aandacht daarbij nodig hebben.

Naar wie zijn wij op zoek?

Onze acccountmanager heeft een energieke en enthousiaste uitstraling en wil scoren, maar wel op een verantwoorde manier. Je kan meedenken met een klant, goed notities maken en oplossingen bedenken. Je bent niet bang om te telefoneren en ook niet om klanten te bezoeken. Je hebt gevoel voor humor, kan goed in een team werken en bereid om de handen uit de mouwen te steken, als er wat gedaan moet worden.

Wat biedt het bedrijf?

We beiden een uitdagende ervaring bij een jonge, energieke organisatie. We willen de markt in Drenthe veroveren en hebben de ambitie om te worden tot DE opleider voor praktijk en deeltijd opleidingen. Daarbij willen we onze naamsbekendheid vergroten in de Drentse bedrijfsleven, dus de uitdaging ligt er zeker. Je kunt bij ons een goede ondersteuning verwachten door onze accountmanager en directeur. Ook is er de mogelijkheid om zelf bijvoorbeeld een opleiding bij ons te volgen.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
  • P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
  • P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
  • P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
  • P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
  • P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
  • Voert een commercieel traject uit
  • P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P4-K2-W6 Voert aftersales uit

Kenmerken

  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder