MAD Parfums Ondernemer retail
De ondernemer retail heeft een eigen onderneming binnen de retail, in de food- of non-foodsector. Afhankelijk van de grootte heeft hij medewerkers in dienst. Hij zet zijn ondernemende houding in voor het welslagen van zijn eigen onderneming. Hij maakt een ondernemingsplan met alle ideeën, gegevens en cijfers die van belang kunnen zijn voor het voeren van goed beleid. De ondernemer retail maakt het beleid voor de marketing, in- en verkoop, het personeel en het geld. Hij bepaalt hoe de winkel en het assortiment eruitzien. Hij is een echte netwerker die er alles aan doet klanten en relaties aan zich te binden en zo het resultaat te verhogen. Om een goed overzicht te hebben houdt hij een administratie bij voor de omzet, de voorraad en het personeel. Verder werkt de ondernemer retail zelf in de winkel mee, om zijn beleid te vertalen naar de werkvloer. Hij is een echte duizendpoot die met alle facetten van de retail te maken heeft.
Wat ga je leren?
- Profileert zichzelf als ondernemer
- B1-K1-W1 Bereidt zich op ondernemen voor
- B1-K1-W2 Onderzoekt de markt
- B1-K1-W3 Ontwikkelt een ondernemersconcept
- Ontwikkelt een business model
- B1-K2-W1 Selecteert het klantsegment en de waardepropositie van de onderneming
- B1-K2-W2 Kiest de kanalen en klantrelaties van de onderneming
- B1-K2-W3 Maakt een financieel plan voor de onderneming
- B1-K2-W4 Kiest een vorm voor ondernemen
- B1-K2-W5 Zet een zakelijk netwerk op
- B1-K2-W6 Construeert een business model
- Voert operationele processen in een handelsonderneming uit
- B1-K3-W1 Koopt producten in
- B1-K3-W2 Verkoopt producten
- B1-K3-W3 Voert logistieke processen uit
- B1-K3-W4 Voert marketing- en communicatieprocessen uit
- B1-K3-W5 Voert financiële en administratieve processen uit
- B1-K3-W6 Maakt een operationeel plan voor de onderneming
- Ontwikkelt zich in het ondernemen
- B1-K4-W1 Volgt trends en ontwikkelingen in het vakgebied en de markt
- B1-K4-W2 Reflecteert op de eigen werkzaamheden in relatie tot de ondernemersvaardigheden