Mediamanager

Netherlands Maritime Technology Passievolle stagiair mediamanagement Rotterdam

Je arriveert rond 09:00 uur op kantoor en kiest een flexplek. Met een kop koffie of thee begin je je dag. Eerst check je de press mailbox en plaats je binnengekomen nieuwsartikelen op de website. Je kijkt meteen of er een LinkedIn-post van gemaakt kan worden. Daarna heb je een online brainstorm met een maritiem bedrijf en bedenken jullie een creatief contentconcept. Je stelt voor een TikTok te filmen in de Rotterdamse haven over watertaxi’s. Na de brainstorm stuur je een follow-up met de vervolgstappen. Hierna is het alweer tijd voor pauze. Vervolgens maak je een Instagram-post en ga je aan de slag met een relevante mediacampagne, bijvoorbeeld over studiekeuzes, valentijn of kerst, waarin alles van A tot Z is uitgewerkt. Hiermee kunnen jij en je collega aan de slag om het gewenste resultaat mee te behalen. Als laatste bereid je je voor op de volgende dag, je gaat op pad. Wat heb je hier allemaal voor nodig? Debrief de collega die met je meegaat en inventariseer alle spullen.

Naar wie zijn wij op zoek?

Wij zoeken een stagiair die een passie heeft voor wat hij of zij doet. Niet verlegen is voor de camera of op sociaal vlak en sterk in zijn of haar schoenen staat. De stagiair vindt het leuk om te schrijven en heeft affiniteit met storytelling voor platformen zoals TikTok, YouTube, Instagram en LinkedIn.

Wat biedt het bedrijf?

Bij NMT-IRO krijg je volop kansen om je te ontwikkelen en je passie te ontdekken. Je praktijkopleider heeft dezelfde opleiding gevolgd en kan al je vragen beantwoorden. Vooral in het begin krijg je intensieve begeleiding. Dit is een bedrijf waar je kunt laten zien wat je in huis hebt en waar je veel vrijheid krijgt. Bovendien is er, in overleg, ruimte om tijdens je stage-uren aan schoolopdrachten te werken. En natuurlijk een stagevergoeding!

Wat ga je leren?

  • Adviseert over mediaproducten
  • B1-K1-W1 Representeert het bedrijf
  • B1-K1-W2 Achterhaalt wensen en behoeften van de (potentiële) opdrachtgever
  • B1-K1-W3 Formuleert een passend voorstel ten aanzien van mediaproducten
  • Bereidt de mediaproductie voor
  • B1-K2-W1 Maakt een plan van aanpak (projectplan)
  • B1-K2-W2 Plant de mediaproductie
  • B1-K2-W3 Regelt de benodigde mensen en middelen
  • Coördineert de mediaproductie
  • B1-K3-W1 Coördineert de uitvoering van de mediaproductie
  • B1-K3-W2 Coördineert de oplevering van de mediaproductie

lees verder