Onderwijsassistent

Playing for Success - Rotterdam Werken in een WOW omgeving om kinderen te helpen op sociaal en emotioneel gebied!

Playing for Success (PfS) is een naschools programma voor kinderen van 9-15 jaar die weinig zelfvertrouwen hebben en negatief denken over zichzelf en/of hun eigen kunnen. Ze hebben meer talenten dan ze laten zien. Bij Playing for Success worden er iedere week bijeenkomsten neergezet die voor kinderen uitdagend en haalbaar zijn op sociaal en emotioneel gebied. Binnen deze bijeenkomsten wordt er ook volop gebruik gemaakt van de WOW-omgeving die Excelsior Rotterdam te bieden heeft.

Naar wie zijn wij op zoek?

Via de website http://www.excelsiorfoundation.nl vind je alle informatie over de Excelsior Foundation, deze vacature is gericht op werkzaamheden binnen de pijlers educatie, sportparticipatie/leefbaarheid en re-integratie. Binnen deze stage mag je een keuze maken voor het project Playing for Success, Community Champions en Street League + Excelsior Clinics (combi) en Talentontwikkeling=Topsport. Je zal je in een coördinerende rol bezig houden met de sociaal maatschappelijke aspecten van onderstaande projecten.

Wat biedt het bedrijf?

De Excelsior Foundation is de maatschappelijke stichting van Excelsior Rotterdam en vertegenwoordigt de voetbalclub in de lokale samenleving. Excelsior Foundation is gevestigd in het Van Donge & De Roo Stadion en werkt samen met lokale overheden en maatschappelijke partners om de maatschappij te verbeteren.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

lees verder