E-commerce specialist

Rat Bikes Een stageplaats om veel te leren bij een hardgroeiende omnichannel sport retailer

- Meedraaien bij dagelijkse operationele zaken - Klanten te woord staan via telefoon en in de winkel - Beantwoorden van klantvragen - Online onderhoud van het productassortiment. Soms door middel van slimme automatisering en soms handmatig - Assisteren bij het lokaliseren van klantcommunicatie zoals artikelen op de website, standaard e-mails en meer - Controleren en verrijken van databestanden (CSV, XLS, data die via API koppelingen binnenkomt) die de basis zijn van onze producten - Ruwe productdata omzetten naar producten binnen onze e-commerce software (Adobe) - Zorgen voor correcte afbeeldingen bij de producten - Met behulp van onze AI tools het optimaliseren van productteksten. - Je zorgt voor een nette opmaak van de productpagina - Het plaatsen van de producten in de juiste categorie

Naar wie zijn wij op zoek?

Je hebt een passie voor sportieve fietsen of fietsvakanties en beschouwt jezelf als een sportieve fietser. Om goed bij ons te passen, is het belangrijk dat je affiniteit hebt met ons assortiment en de doelgroep. Je voelt je comfortabel achter de computer en hebt plezier in het werken met websites. Daarnaast streef je ernaar om je kennis van e-commerce voortdurend te verbeteren en naar een hoog niveau te tillen. Je hebt een proactieve houding en streeft naar uitmuntendheid in je opleiding; een 'zesjesmentaliteit' past niet bij jou. Je bent gedreven om je studie succesvol af te ronden en blinkt uit in je vakgebied. Bovendien werk je nauwkeurig, ben je punctueel en kun je altijd rekenen op jouw betrouwbaarheid.

Wat biedt het bedrijf?

Wij zijn een e-commercebedrijf dat gespecialiseerd is in fietsen, fietsonderdelen en fietsaccessoires. Sinds onze oprichting in 2008 zijn we uitgegroeid tot een relatief klein, maar krachtig bedrijf dat qua omzet behoort tot de top 5% van e-commerce spelers in Nederland. Bij ons krijg je de kans om op een hands-on manier alles te leren over e-commerce. Hoewel wij niet bekend staan om de hoogste stagevergoeding, bieden we iets waardevollers: een praktijkgerichte leeromgeving waarin je jouw kennis kunt verdiepen en ontdekken wat e-commerce betekent binnen een dynamisch MKB-bedrijf. Je werkt in een klein, pragmatisch team dat zich dagelijks bezighoudt met alle facetten van e-commerce. Er is volop ruimte voor jouw eigen inbreng en ideen. Onze cultuur is informeel, maar ook direct en eerlijk. We werken hard en delen een passie voor de producten die we verkopen. Hier krijg je de kans om niet alleen te leren, maar ook echt impact te maken.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid

lees verder