Onderwijsassistent

Tyltylschool VSO Gewoon waar mogelijk, speciaal waar nodig

Ondersteuning bieden: Je helpt de leraar bij het lesgeven en begeleidt leerlingen individueel of in kleine groepen. Assisteren bij activiteiten: Je neemt deel aan klasactiviteiten, zoals voorlezen, knutselen, of buitenspelen. Observatie en rapportage: Je observeert leerlingen en noteert hun gedrag, prestaties en ontwikkeling. Materialen klaarzetten: Je bereidt lesmaterialen voor en zorgt dat alles klaarstaat voor de lessen. Begeleiden van leerlingen: Je helpt leerlingen met vragen, biedt ondersteuning bij opdrachten en stimuleert hun zelfstandigheid. Samenwerken met collega’s: Je werkt samen met andere onderwijsassistenten en leraren om een positieve leeromgeving te creëren. Reflectie en feedback: Tijdens je stage reflecteer je op je eigen handelen en ontvang je feedback van je begeleider. Openstaat voor leren: initiatief tonen en goed communiceert met zowel leerlingen als collega’s.

Naar wie zijn wij op zoek?

MBO-4 Onderwijsassistent in opleiding: Deze kwalificatie is geschikt voor mensen die graag binnen een team werken, praktisch ingesteld zijn, goede communicatieve vaardigheden hebben en stressbestendig zijn.

Wat biedt het bedrijf?

De Tyltylschool is een regionale school en verzorgt onderwijs aan zeer moeilijk lerende kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 20 jaar, met één of meer lichamelijke beperkingen. De doelgroep wordt ook wel aangeduid als meervoudig gehandicapten (MG). De Tyltylschool bestaat uit twee locaties: De Kromme Zandweg en locatie Charloisse Lagedijk De beide locaties zijn op Rotterdam Zuid. Begin 2025 verhuizen we naar een volledig nieuw schoolgebouw in Rotterdam Noord/ Schiebroek. Daar gaan we samen met Myltylschool de Brug en Rijndam Revalidatie in het ROeR: “Het Rotterdams Onderwijs en Revalidatiecentrum”. De leerlingen starten in maart 2025 op de nieuwe locatie.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

lees verder