Onderwijsassistent

School voor SO Burgermeester de Wildeschool, locatie Meerkoet Gelijke kansen door verschil te maken. Dat is de missie van VierTaal. Wij bereiden leerlingen zo goed mogelijk voor op hun deelname in de maatschappij. Dit doen we door hen te helpen bij de ontwikkeling van taal- en communicatieve vaardigheden. Wij dragen

De student krijgt een plek in de klas en assisteert de leerkracht. Dat betekent met groepjes kinderen werken, creatieve activiteiten bedenken en uitvoeren. Hand- en spandiensten na schooltijd zoals; nakijken, lessen voorbereiden, de klas netjes houden. De student mag mee op excursies, schoolreisjes, schoolkamp etc. Ook bieden wij de mogelijkheid om vergaderingen bij te wonen en te sparren met de andere onderwijs ondersteuners. We vragen studenten die stevig in hun schoenen staan en het een uitdaging vinden om te werken met cluster 2 kinderen (speciaal onderwijs voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis en/ of slechthorendheid). Het is een enorm leuke doelgroep en je leert enorm veel in ons gezellige team. Wij beschikken over 3 locaties, de hoofdlocatie is Schagen (groep 1 t/m 8) maar we hebben een dependance in Zwaag en Alkmaar (groep 1 t/m 4)

Naar wie zijn wij op zoek?

Welke vaardigheden vragen wij: Stevig in je schoenen staan, enthousiast, open staan om te leren, collegialiteit, creativiteit, een doorzetter, iemand die initiatief durft te nemen, geduld, zelfstandig kan werken.

Wat biedt het bedrijf?

Wij bieden een fijne warme leeromgeving met veel ondersteuners die met raad en daad klaar staan om je te helpen. Wij staan open om je mee te nemen in wereld van TOS en alles wat daarbij hoort. Wij hopen de student zo op te leiden dat je goed voorbereid bent op een baan als onderwijsassistent. Zeker in het speciaal onderwijs krijg je net dat beetje meer mee waardoor je aantrekkelijk wordt op de onderwijsmarkt.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

lees verder