Groente en Akkerbouwbedrijf Familie Platen Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen
Wij hebben een groente- akkerbouwbedrijf met sinds januari 2016 een zorgboerderij. Wij bieden deelnemers op onze zorgboerderij een nuttige en aangename dagbesteding. Kinderen/jongeren/volwassenen met verschillende beperkingen kunnen hier terecht; autistische beperking, leer- en/of opvoedingsmoeilijkheden, re- integratie,NAH, auditieve beperking, visuele beperking, respijtzorg. Van de beperkingen proberen we mogelijkheden te maken en wanneer dit niet lukt dan volgt er een acceptatie, omgangsproces.
Naar wie zijn wij op zoek?
De student gaat respectvol om met de deelnemers van de zorgboerderij, is creatief, flexibel. Is bereid om mee te werken met de werkzaamheden die het bedrijf met zich meebrengen, samen met de deelnemers. Staat open voor feedback, is geduldig. De student heeft na verloop van tijd inzicht in de beperkingen, die de reden zijn waarom de deelnemers van de zorgboerderij bij de zorgboerderij zijn. Is dit inzicht er (nog) niet, dan is de student bereid zich hierin te verdiepen, waardoor de begeleiding van de deelnemers makkelijker verloopt. Wat ook fijn is, is dat de student eigen inbreng heeft, twee weten meer dan één, mogelijkerwijs kunnen we van elkaar nog wat leren. De student komt met vragen wanneer iets niet helemaal duidelijk is. Ook komt de student met vragen wanneer bovenstaande vaardigheden niet helemaal duidelijk zijn. Vragen om meer informatie of uitleg kan altijd.
Wat biedt het bedrijf?
Wij bieden de student een kijkje bij onze zorgboerderij. Wat is een zorgboerderij?, wat biedt een zorgboerderij?, Welke mensen komen er op een zorgboerderij?, Wij bieden een hele gevarieerde werkruimte, zowel binnen als buiten, waar niet alleen aan desbetreffende opleiding gewerkt zal worden, maar er ook veel geleerd zal worden van het groente- akkerbouwbedrijf. Het groente- akkerbouwbedrijf waar de deelnemers van de zorgboerderij hun dag doorbrengen biedt veel mogelijkheden om op dit gebied ook veel te leren.
Wat ga je leren?
- Bieden van ondersteunende, activerende begeleiding en zorg
- B1-K1-W1 Inventariseert ondersteuningsvragen van de cliënt
- B1-K1-W2 Ondersteunt de cliënt bij de zelfzorg
- B1-K1-W3 Ondersteunt de cliënt bij wonen en huishouden
- B1-K1-W4 Ondersteunt de cliënt bij participatie
- Behoort niet tot het takenpakket: B1-K1-W5 Voert zorgtechnische handelingen uit
- B1-K1-W6 Handelt in onvoorziene en/of crisissituaties
- B1-K1-W7 Werkt samen en stemt de werkzaamheden af
- B1-K1-W8 Evalueert de geboden ondersteuning en zorg
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan bevorderen en bewaken van kwaliteitszorg
- Bieden en coördineren van ondersteuning op maat
- P2-K1-W1 Ontwikkelt en voert regie over het ondersteuningsplan
- P2-K1-W2 Organiseert en coördineert activiteiten voor een groep cliënten
- P2-K1-W3 Begeleidt de cliënt bij het voeren van eigen regie
- P2-K1-W4 Ondersteunt de cliënt bij het behouden/opbouwen/versterken van het sociale netwerk
- P2-K1-W5 Organiseert en coördineert organisatiegebonden taken
- P2-K1-W6 Begeleidt (nieuwe) collega's, stagiaires en/of vrijwilligers
Kenmerken
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid