Gespecialiseerd pedagogisch medewerker

Hoppie Zorg Leergierige jeugdzorgwerker

Takenpakket: Begeleiding voorbereiden en vormgeven in samenwerking met een vaste begeleider. Begeleidingsmoment rapporteren en een overdracht geven aan ouders/verzorgers. 1x in de maand van vrijdag 17.00 uur t/m zondag 13.00uur mee gaan met het logeerweekend. Bijzonderheden: Minimaal 2 dagen stage lopen door de weeks. Minimaal 1 logeerweekend per maand. In bezit van een rijbewijs B Minimaal een stageperiode van 1 jaar Minimaal studenten uit leerjaar 2 Tijdens een werkdag bij Hoppie Zorg zul je jezelf richten op het begeleiden van cliënten uit een diverse doelgroep. Denk hierbij aan ADHD, ASS, syndroom van down, school uitvallers, trauma hechting, non verbaal ect. Onder begeleiding van een vaste collega zul je aan de slag gaan met het werken aan doelen die per individuele cliënt zijn vastgesteld. Je werkt aan de hand van onze eigen Hoppie Methodiek. Tijdens overdrachtsmomenten en evaluaties/MDO's kom je in contact met ouders en/of andere betrokkenen.

Naar wie zijn wij op zoek?

Je bent leergierig, toont initiatief, je bent een teamplayer, je bent flexibel, staat open voor een brede doelgroep, je staat sterk in je schoenen. Je bent in bezit van een rijbewijs B. Minimaal een stageperiode van 1 jaar Minimaal studenten uit leerjaar 2

Wat biedt het bedrijf?

Hoppie Zorg bestaat uit een gezellig jong en dynamisch team van verschillende jeugdzorgwerkers. De groei van onze cliënten staat voorop. Wij bieden een leerplek aan waarbij je de ruimte krijgt om jezelf op verschillende aspecten te ontwikkelen. Denk hierbij aan cliënt contact binnen een diverse doelgroep en oudercontact. Als stagiaire bij Hoppie Zorg wordt je meegenomen in het gehele proces van jeugdzorgwerkers. Denk hierbij aan team overleggen, supervisie, teamuitjes etc. Wij vinden het belangrijk dat jij als jeugdzorgwerker je eigen visie en begeleidingsstijl leert kennen, waarbij wij jou als stageplek kunnen helpen.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
  • P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
  • P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
  • P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
  • P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
  • P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
  • Organiseren van de werkzaamheden
  • P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
  • P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
  • P2-K2-W3 Voert beheertaken uit

lees verder