Stichting Kamerata Zuid Enthousiaste en creatieve stagiair(e) Marketing & Communicatie gezocht!
Als stagiair(e) Marketing & Communicatie bij Kamerata Zuid zet je je kennis en ervaring in om de naamsbekendheid en zichtbaarheid van ons orkest te vergroten. Je onderhoudt nauw contact met de marketingafdeling van de theaters, het management van de artiesten en impresariaat Friendly Fire. Ook sta je in nauw contact met de redacties van lokale, provinciale en landelijke media. Je schrijft persberichten, ontwikkelt promotiemateriaal en beheert de website van Kamerata Zuid. Daarnaast zet je je actief in op het vergroten van het publieksbereik door middel van social media kanalen en het ontwikkelen van creatieve acties om verschillende doelgroepen te bereiken en aan ons orkest te binden. Tijdens je stage bij Kamerata Zuid ben je onderdeel van het marketingteam samen met de PR & Communicatie adviseur en de Online Marketeer. Zij zullen je begeleiden en zorgen dat je de basisvaardigheden van PR, Communicatie en (Online) marketing onder de knie krijgt.
Naar wie zijn wij op zoek?
Functie eisen: • Je hebt een passie voor muziek en een interesse in het culturele werkveld; • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en bent een echte people-person; • Je bent creatief en hebt oog voor detail; • Kennis van online marketing, Mailchimp, Wordpress, SEO en Google Analytics is een pré; • Je kunt zelfstandig werken en bent gewend om ad hoc te werken vanuit je eigen werkplek; • Je bent gemotiveerd en hebt een proactieve houding.
Wat biedt het bedrijf?
Kamerata Zuid is een jong en energiek strijkorkest met Schouwburg Concertzaal Tilburg als vaste thuisbasis. We hebben als missie om klassieke muziek toegankelijk te maken voor een breed publiek. Onder het mom 'Kamerata Zuid speelt met klassiek' gaat het orkest, onder leiding van dirigent Frank Adams, verrassende samenwerkingen aan met (inter)nationale artiesten zoals Jett rebel, Iris Hond, Karsu, Marcel Veenendaal (zanger Di-rect) en Ellen ten Damme. Samen wordt een nieuwe sound gecreëerd die ten gehore wordt gebracht in grote landelijke en zelfs internationale theaterzalen. Wat wij bieden • De kans om je marketing- en communicatievaardigheden verder te ontwikkelen; • Een enthousiast en gedreven team om mee samen te werken; • Een uitdagende stage in het culturele werkveld; • Werkplek: Schouwburg Concertzaal Tilburg, thuis of in het werkveld; • Omvang minimaal 24 uur per week, bespreekbaar; • Een passende stagevergoeding; • Stageperiode in overleg, daar zijn we vrij flexibel in!
Wat ga je leren?
- voorbereiden opdracht en organiseren van werk
- L1-K1-W1 Opdracht bespreken met interne of externe opdrachtgever
- L1-K1-W2 Plannen en organiseren van werkzaamheden
- L1-K1-W3 Onderzoeken van (online) media mogelijkheden
- L1-K1-W4 Verzamelen van content en/of informatie
- Maken, bewerken en opleveren van content
- L1-K2-W1 Maken van opname
- L1-K2-W2 Schrijven en controleren van schriftelijke content
- L1-K2-W3 Bewerken van content
- L1-K2-W4 Content presenteren en/of opleveren
- Verzorgt crossmediale campagnes
- R1-K1-W1 Zet een crossmediale campagne op
- R1-K1-W2 Maakt crossmediale content tot een eenhe
- R1-K1-W3 Start een crossmediale campagne
- R1-K1-W4 Volgt en evalueert een crossmediale campagne