Onderwijsassistent

Goud Onderwijs | CBS de Noordkaap Onderwijsassistenten met hart voor kinderen zijn van harte welkom op CBS De Noordkaap

De student wordt uitgenodigd voor een ontmoeting en krijgt een rondleiding door de school. De student kan een mail sturen naar noordkaap@goudonderwijs.nl Er wordt z.s.m. contact gelegd. We vinden het belangrijk dat het voor de student en de school goed voelt. Je prettig voelen op je stageplek is belangrijk. We geloven dat je dan tot leren komt. De welbekende click is belangrijk voor beide kanten (student en school/mentor). We vinden het belangrijk dat de leervragen van de student voorop staan en dat de student fijn en goed samen kan werken met de mentor, zodat de student leert en groeit en de samenwerking positief is van beide kanten. We bieden de student de mogelijkheid om de opdrachten te doen die passen bij de functie waar de student voor wordt opgeleid. Het nakomen van afspraken is voor beide partijen belangrijk. We vinden het belangrijk om eerlijk en oprecht te zijn naar elkaar. We willen graag dat de student zich thuis voelt in het team en wordt daartoe ook uitgenodigd.

Naar wie zijn wij op zoek?

We zoeken studenten die willen leren, die betrokken zijn en initiatief nemen. Een actieve leerhouding is belangrijk. Onze voorkeur gaat uit naar studenten die 2 tot 3 dagen stagelopen. We geven ze een goede leerplek binnen de school waar ze veel mogen doen in samenwerking met de mentor.

Wat biedt het bedrijf?

Een gezellige school, waar kinderen met plezier naar toe gaan. Waar leerkrachten zich dagelijks enthousiast inzetten om goede resultaten te halen met kinderen. Een school waar geleerd wordt door kinderen en professionals. Een school van "samen" en een school waar waardengericht onderwijs wordt gegeven. "Trots zijn op jezelf en omzien naar de ander", vinden we belangrijk op onze school.

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid

lees verder