Gespecialiseerd pedagogisch medewerker

De Geheime Tuin BSO Utrecht Kom je stage lopen in hartje Utrecht op een antroposofische BSO?

Wil jij bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen in een warme en inspirerende omgeving? Dan zijn wij op zoek naar jou! In onze opvang bieden we een unieke plek voor kinderen om na schooltijd te spelen, ontdekken en leren. We werken vanuit de principes van de antroposofie, waarbij de ontwikkeling van het hele kind centraal staat. We stimuleren creativiteit, zelfredzaamheid en sociaal-emotionele vaardigheden in een veilige en ondersteunende sfeer. Wij werken vanuit een antroposofisch pedagogische visie anno Nu! Ben je benieuwd? Volg onze podcast 'Naar de kindjes!', ons YouTube kanaal of Instagram account. BOL-studenten niveau 3 en 4 zijn van harte welkom om stage bij ons te komen lopen!

Naar wie zijn wij op zoek?

Ben jij nieuwsgierig, proactief en heb je zin om nieuwe dingen te leren? Heb jij affiniteit met kinderen van 4-12 jaar en vind je het belangrijk om een bijdrage aan hun ontwikkeling te leveren? Maak jij makkelijk contact en sta je open voor feedback? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Deze locatie bevindt zich in hartje Utrecht in de vrijeschool. Verstopt achter de herenhuizen vind je onze BSO met de ‘geheim tuin’. Er is veel groen in de omgeving door middel van parken en stadstuinen, waar we vaak met de kinderen een bezoekje aan brengen.

Wat biedt het bedrijf?

Wij geven een extra verdieping aan jouw opleiding door je meer te leren over de antroposofische pedagogische visie en maken je graag enthousiast. Ben je 1e jaars? Dan bieden we jou graag een heel inspiratievolle periode waarin we samen met jouw op maat werken aan de start van jouw carrire als professioneel pedagogisch medewerker. Ben je 2e jaars? Dan zijn er bij goed functioneren ook mogelijkheden om op 0-urencontract bij ons in te vallen in jouw schoolvakanties. Ben je aan je aan het afstuderen? Wie weet pas je wel zo goed bij ons dat je naderhand bij ons kan blijven werken!

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
  • P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
  • P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
  • P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
  • P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
  • P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
  • P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
  • P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
  • Organiseren van de werkzaamheden
  • P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
  • P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
  • P2-K2-W3 Voert beheertaken uit

lees verder