Opus Media Group Municipal Recordings zoekt een Assistant Label Manager!
Als Assistant Label Manager ben je de spil tussen artiest, label en publiek. Je werkt op de labelafdeling en ondersteunt bij alles wat komt kijken bij het uitbrengen van muziek. Geen dag is hetzelfde: de ene dag stel je releaseplanningen op en verzamel je metadata, de andere dag stem je promoties af met artiesten of denk je mee over de contentstrategie. Je zorgt dat releases op tijd en foutloos online komen, houdt overzicht over deadlines en schakelt met A&R, marketing en externe partijen. Ook help je bij het maken van rapportages, promotieplannen en het voorbereiden van pitches naar platforms zoals Spotify en Apple Music. Tijdens deze stage leer je hoe een release tot stand komt – van het eerste idee tot livegang – en hoe je overzicht houdt in een snel bewegende omgeving. Je ontwikkelt skills op het gebied van projectmanagement, communicatie en digitale distributie. Je werkt nauw samen met een klein, ambitieus team waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt én kunt meepraten ove
Naar wie zijn wij op zoek?
Wij zoeken een georganiseerde, zelfstandige en leergierige stagiair(e) met een passie voor muziek en een scherp oog voor detail. Je bent een derde- of vierdejaars MBO- of HBO-student in de richting van muziek(management), media of communicatie en op zoek naar een meewerkstage van minimaal 32 uur per week. Je werkt gestructureerd, bent communicatief sterk en vindt het leuk om overzicht te houden in projecten met veel verschillende onderdelen. Je bent bekend met Excel en Google Sheets, schrijft helder Nederlands en kunt je ook goed uitdrukken in het Engels. Affiniteit social media en promotie is een pré. We zoeken iemand die niet bang is om verantwoordelijkheid te nemen, graag meedenkt en energie haalt uit het soepel laten verlopen van releases. Woon je in (de buurt van) Utrecht? Dan is dat mooi
Wat biedt het bedrijf?
Als stagiair(e) Assistant Label Manager bij Municipal Recordings krijg je een unieke kans om het volledige releaseproces van dichtbij mee te maken. Je draait mee als volwaardig teamlid en krijgt veel verantwoordelijkheid én ruimte om te leren. Je leert hoe je een release van A tot Z coördineert, hoe je schakelt met artiesten, distributeurs en marketingteams, en hoe je overzicht houdt in een dynamische omgeving. We nemen je mee in alles wat er achter de schermen gebeurt: van metadata tot deadlines, van pitching tot promoplannen. Je komt terecht in een jong en creatief team waar initiatief wordt gewaardeerd, waar ruimte is voor eigen ideeën en waar je directe begeleiding krijgt van ervaren labelmanagers. De werksfeer is informeel, maar professioneel – en uiteraard draait er altijd goede muziek op de achtergrond. Kortom: een leerzame, afwisselende stage waarin je veel praktijkervaring opdoet binnen de muziekindustrie.
Wat ga je leren?
- Adviseert over mediaproducten
- B1-K1-W1 Representeert het bedrijf
- B1-K1-W2 Achterhaalt wensen en behoeften van de (potentiële) opdrachtgever
- B1-K1-W3 Formuleert een passend voorstel ten aanzien van mediaproducten
- Bereidt de mediaproductie voor
- B1-K2-W1 Maakt een plan van aanpak (projectplan)
- B1-K2-W2 Plant de mediaproductie
- B1-K2-W3 Regelt de benodigde mensen en middelen
- Coördineert de mediaproductie
- B1-K3-W1 Coördineert de uitvoering van de mediaproductie
- B1-K3-W2 Coördineert de oplevering van de mediaproductie