E-commerce specialist

PlantenShop24 Stagiair(e) E-commerce Specialist / Manager

Als E-commerce Specialist / Manager bij PlantenShop24 werk je binnen een dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is. Tijdens je stage word je meegenomen in alle aspecten van het bedrijf, waarbij je ruimte krijgt om zelf werkzaamheden op te pakken en in teamverband de organisatie verder te professionaliseren. - Je gaat helpen met het opzetten en optimaliseren van marketplaces. - Je gaat helpen met het opzetten en bijhouden van een social media strategie voor onze verschillende kanalen. - Je gaat mee naar de kwekers om content te maken voor onze social media platformen en de webshop. - Je gaat helpen om de gemaakte content klaar te maken voor onze social media platformen en de webshop. - Je gaat data analyseren en deze omzetten in actiepunten en optimalisaties. - Je gaat helpen met het bijhouden en professionaliseren van onze klantenservice.

Naar wie zijn wij op zoek?

- Je volgt een opleiding richting E-commerce Specialist of Manager (mbo-niveau 4). - Je hebt interesse in de laatste e-commerce ontwikkelingen. - Je bent oplossingsgericht en commercieel ingesteld. - Je kunt goed samenwerken en hebt een proactieve houding.

Wat biedt het bedrijf?

- Een uitdagende en leerzame stageplek met veel ruimte voor eigen initiatief. - Begeleiding door een ervaren professional in het vakgebied. - De kans om mee te werken aan echte projecten en campagnes. - Een relaxte werkomgeving in een groeiende onderneming.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder