S for Software (Junior) accountmanager
Tijdens je stage ga jij onze (potentiële) klanten adviseren over de beste keuze voor bedrijfssoftware voor hun organisatie. Binnen de stage zal je het volgende leren: - het onderhouden en uitbouwen van klantrelaties - verkoop genereren bij nieuwe en bestaande klanten - demonstraties geven en support-problemen oplossen - offerte trajecten coördineren en controleren - het signaleren van kansen en bedreigingen in de markt Ons salesproces is erop ingericht dat klanten met hun vragen naar ons komen, koude acquisitie maakt dus geen onderdeel uit van dit proces! Je zal tijdens je stage nauw samenwerken met onze accountmanager en marketing & communicatie medewerker. Door hen zal je ook ondersteunt en begeleidt worden.
Naar wie zijn wij op zoek?
Ben jij die enthousiaste stagiair/collega die wij zoeken? - iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel die om kan gaan met veel vrijheid, een eigen visie en mening heeft en niet bang is deze uit te spreken. - goede teamspirit, maar ook individueel sterk. Binnen ons team werken we zowel individueel als in groepsverband. - je volgt een commerciële MBO niveau 4 opleiding en bent gedreven in alle aspecten van het vak accountmanager.
Wat biedt het bedrijf?
Dit bieden we jou: Een gezellige en prettige werkomgeving. Veel ruimte om jezelf te ontwikkelen en waar nodig schieten jouw collega's je te hulp. Persoonlijk groeiplan en opleidings- en trainingsmogelijkheden. Je stage zal een leerzame periode zijn waar je veel praktische kennis op zal doen. Een breed scala aan klanten waar je oplossingen voor mag aandragen op basis van onze producten. We verkopen bedrijfssoftware wat ingezet kan worden voor verschillende doeleinden. De ene dag zal je een productiebedrijf spreken met een lastig logistiek vraagstuk en de volgende dag een webshophouder die minder tijd kwijt wil zijn aan administratie. Geen dag hetzelfde dus.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit