E-commerce specialist

MT Commerce Toffe e-commerce stage – leer hoe je een webshop laat groeien

Als stagiair(e) E-commerce Specialist draai je mee in alle onderdelen van ons online verkoopproces. Je helpt bij het verbeteren van de webshop, optimaliseert productpagina’s en denkt mee over hoe we de klantreis soepeler en winstgevender kunnen maken. Je analyseert data zoals bezoekersgedrag, conversies en retouren om verbeterpunten te ontdekken. Samen kijken we naar hoe we de online verkoopstrategieën kunnen aanscherpen, van slimme prijsstelling tot het testen van promoties of het aanpassen van navigatie op de site. Daarnaast werk je mee aan het verbeteren van klantcontact, het inzetten van e-mailmarketing of zelfs het koppelen van nieuwe verkoopkanalen. Je krijgt begeleiding, maar ook veel vrijheid om zelf initiatief te nemen. Zo leer je precies wat er nodig is om een webshop te laten groeien én om data-gedreven beslissingen te maken in e-commerce.

Naar wie zijn wij op zoek?

We zoeken een enthousiaste en nieuwsgierige student die zin heeft om lekker aan de slag te gaan in de wereld van online verkoop. Je volgt een mbo-opleiding in de commerciële richting (niveau 3 of 4). We vinden het belangrijk dat jij: • Graag leert en initiatief durft te nemen. • Netjes en klantvriendelijk werkt. • Goed communiceert, zowel met klanten als collega’s. • In oplossingen denkt als iets even tegenzit. • De Nederlandse taal goed beheerst. • Interesse hebt in e-commerce (ervaring mag, maar hoeft niet). Kortom: we zoeken geen stagiair die alleen komt meekijken, maar iemand die echt wil meedoen en groeien.

Wat biedt het bedrijf?

• Een nette stagevergoeding • Persoonlijke begeleiding • Jouw ideeën zijn welkom • Uitdagend en afwisselend werk • Een relaxte werksfeer • Veel ruimte om te leren en te groeien

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder