Paul Meijering Metalen BV Als Accountmanager Binnendienst ben jij de schakel tussen onze klanten en onze producten.
Als Accountmanager Binnendienst ben jij de schakel tussen onze klanten en onze producten. Taken en verantwoordelijkheden Onderhouden van klantrelaties: Fungeren als het eerste aanspreekpunt voor klanten. Actief contact onderhouden met bestaande klanten via telefoon, e-mail of andere communicatiekanalen. Adviseren over producten en diensten die aansluiten bij de behoeften van de klant. Ondersteunen van de buitendienst: Samenwerken onze accountmanager in de buitendienst om verkoopstrategieën te ontwikkelen. Voorbereiden van offertes, contracten en andere documenten ter ondersteuning van het verkoopproces. Verkoop en orderverwerking: Actief producten en diensten verkopen aan bestaande en nieuwe klanten. Verwerken en opvolgen van orders, inclusief het coördineren van leveringen en facturering. Bijhouden van klantgegevens en verkoopactiviteiten in een CRM-systeem.
Naar wie zijn wij op zoek?
Bij ons draait alles om kwaliteit, service en een flinke dosis werkplezier! Vaardigheden en kwaliteiten Een goede accountmanager binnendienst beschikt over: Communicatieve vaardigheden om effectief met klanten en collega’s te communiceren (Nederlandse en Engelse taal is voor jou geen probleem). Commerciële instelling om verkoopkansen te herkennen en te benutten. Organisatietalent voor het beheren van meerdere taken en prioriteiten tegelijk. Probleemoplossend vermogen om snel en adequaat op klantvragen en -problemen te reageren. Natuurlijk wordt je bij ons begeleid tijdens je opleiding door diverse praktijkbegeleiders (collega's accountmanager). Je leert onze producten kennen en gaat werken in een team met veel collega's met vakkennis.
Wat biedt het bedrijf?
Wil jij doorgroeien én vrijheid hebben om je werk te doen? Dan zit je bij ons helemaal op je plek. Wat bieden wij jou? Een stabiele en solide werkomgeving Als familiebedrijf met korte lijnen bieden wij: * Veel vrijheid en ruimte om jezelf te ontwikkelen * Een hecht, gepassioneerd team en een gezellige werksfeer * Duurzame relaties met klanten, leveranciers én collega's Een internationale organisatie met veel dynamiek Met zo’n 62 enthousiaste medewerkers zijn wij een succesvolle en dynamische organisatie, waar loyaliteit en samenwerking centraal staan. Binnen ons bedrijf wordt gewerkt als één team.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit