Commercieel medewerker

Deynos bv Leerwerkbaan voor commerciële topper met een liefde voor auto's!

Wat een commercieel medewerker moet kunnen gaan we jou niet uitleggen. Maar we kunnen jou wel vertellen hoe een dag bij Deynos er zoal uitziet. Het is half negen. De dag begint met een lekker kopje koffie. Zwart, cappuccino, latte macchiato, you name it. De telefoon gaat bij ons de hele dag, ook jij neemt die op. Op kantoor adviseer je klanten en noteer je orders. Dan is het tijd voor een belronde. Met een zelf samengestelde bellijst bel je met potentiële en bestaande klanten. Ze zijn blij je te horen. Je adviseert ze precies wat ze nodig hebben of helpt ze eventueel telefonisch met installaties. Daarna open je je mail. Da's mooi, er staan orders open van de webshop. Jij werkt deze af en zorgt dat ze om 17:00 mee kunnen met de post. Af en toe bellen klanten met een support vraag, jij helpt ze hier maar al te graag bij. Best een drukke dag, maar tussendoor is er voldoende tijd voor gezelligheid met het team.

Naar wie zijn wij op zoek?

Commercieel lef hebben. Ondernemend zijn. Vooral goed naar de wensen van de klant kunnen luisteren. In bezit zijn van een rijbewijs of deze binnenkort gaan halen. Leergierig zijn. Je spreekt en schrijft goed Nederlands en Engels. Frans is een pre.

Wat biedt het bedrijf?

Een leuke interessante baan in een gezellig klein leerbedrijf. We hebben een hecht team. We gaan niet met elkaar op vakantie, maar delen graag stukjes van ons privé leven. We vinden het belangrijk om op vrijdagmiddag met een drankje het weekend in te luiden. Binnen Deynos zijn er veel doorgroeimogelijkheden. Sky is the limit, je zou bijvoorbeeld in de toekomst ook de nieuwe directeur kunnen worden. Je voert alle aspecten uit van het beroep van een commercieel medewerker. Wij helpen je graag met jouw ontwikkeling als commerciële topper, ook na het afronden van de BBL opleiding.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert een commercieel traject uit
  • P1-K1-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P1-K1-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P1-K1-W3 Presenteert en profileert het commerciële aanbod van de onderneming
  • P1-K1-W4 Voert een verkoopgesprek
  • P1-K1-W5 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P1-K1-W6 Verzorgt het interne ordertraject
  • P1-K1-W7 Voert aftersales uit

Kenmerken

  • Opleiden voor een mbo-certificaat
  • Opleiden voor een Praktijkverklaring
  • Met uitzicht op een vaste baan

lees verder