Manager / ondernemer horeca

Ocean House B.V. Leerzame stage bij Ocean House Scheveningen

Als stagiair bij Ocean House gaan we jou al het reilen en zeilen leren van een echte allround Front Office medewerker in een aparthotel. Je gaat gasten in- en uitcheken, vragen beantwoorden en informatie verstrekken. Daarnaast leer je alle administratieve taken uit te voeren die hierbij komen kijken. De diensten bij de receptie zijn van 9.00-17.00 uur en 15.00 uur tot 23.00 uur. Je krijgt een leermeester toegewezen die je coach is en je begeleidt en helpt om je verder te ontwikkelen. De periode en lengte van de stage is flexibel in overleg.

Naar wie zijn wij op zoek?

Oprechte gastvrijheid staat bij ons hoog in het vaandel. Verder is het belangrijk dat je nauwkeurig te werk gaat, in oplossingen denkt en de juiste prioriteiten stelt. Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is belangrijk, zowel in schrift als in spraak. Duits is een zeer grote pré.

Wat biedt het bedrijf?

Bij Ocean House hebben we een klein, hecht team. Als stagiaire sta je er nooit alleen voor. Wanneer een stage succesvol verloopt is er kans op een vaste aanstelling na afloop van de stage. Als onderdeel van het team van Excite Hotels hebben we een aantal interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Naast het feit dat er vele doorgroeimogelijkheden binnen de groep, stimuleren we dat graag jij je verder ontwikkelt. Verder: Be Better Days, als je je 6 maanden niet ziekmeldt verdien je een extra vrije dag; 50% korting op een verblijf bij één van onze hotels. Jouw vrienden en familie profiteren ook van 25% korting; Switch Days, je krijgt de mogelijkheid om een dag te ruilen van hotel en dus team Het hotel met de hoogste omzetgroei van het jaar verdient €250,- extra voor teamuitjes Elk jaar een inspirerend kerstcadeau, bij ons geen toastjes of muffe paté We vieren jouw verjaardag met een feestelijk cadeau Inkoopvoordelen bij onze preferred suppliers zoals The Spa Collection.

Wat ga je leren?

  • Onderneemt
  • B1-K1-W1 Ontwikkelt een ondernemingsplan
  • B1-K1-W2 Treft voorbereidingen voor het starten van een onderneming
  • B1-K1-W3 Implementeert het ondernemingsplan
  • B1-K1-W4 Maakt marktanalyse
  • B1-K1-W5 Voert commerciële activiteiten uit
  • B1-K1-W6 Stelt financieel beleid vast en bepaalt de verkoopprijs
  • B1-K1-W7 Bepaalt inkoop- en voorraadbeleid
  • Geeft leiding en voert beheerstaken uit
  • B1-K2-W1 Maakt een operationeel plan
  • B1-K2-W2 Plant en verdeelt de werkzaamheden
  • B1-K2-W3 Begroot financiën
  • B1-K2-W4 Bewaakt financiën
  • B1-K2-W5 Stuurt medewerkers aan
  • B1-K2-W6 Voert intern formele gesprekken
  • Werkt mee in drank- en spijsverstrekkende bedrijven
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P2-K1-W1 Verricht voorbereidende werkzaamheden in het horecabedrijf
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P2-K1-W2 Werkt mee in de bediening
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P2-K1-W3 Werkt mee in de keuken
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P2-K1-W4 Voert afrondende werkzaamheden uit in het horecabedrijf
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: P2-K1-W5 Creëert en bewaakt sfeer
  • Werkt mee in logiesverstrekkende bedrijven
  • P2-K2-W1 Neemt reserveringen aan voor kamers en/of zalen en arrangementen
  • P2-K2-W2 Checkt de gast in
  • P2-K2-W3 Verleent service aan gasten tijdens hun verblijf
  • P2-K2-W4 Bewaakt de veiligheid
  • P2-K2-W5 Checkt de gast uit
  • P2-K2-W6 Maakt night audit rapportages van de omzet
  • P2-K2-W7 Ontwikkelt arrangementen en speciale activiteiten

lees verder