Stichting Museon Omniversum De kunst leren in het mooiste Museum/ Grootbeeldfilmtheater van Nederland?
Het hele inwerkproces van een medewerker Publieksbegeleiding wordt gevolgd zodat aan het eind van de stage alle dagelijkse werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd, zoals bijvoorbeeld: kassadienst/zaaldienst/winkeldienst in het museum en bij Omniversum, telefoon- en mailverkeer, aanspreken en informeren bezoekers. Samen met een geroutineerde medewerker/ collega wordt je ingewerkt tot je de materie onder de knie hebt, met als belangrijkste punt de gastgerichtheid. Je gaat dit daarna zelfstandig uitvoeren, onder supervisie van de Duty Manager van de dag en je stage/ praktijk begeleider. Daarnaast werk je aan je opdrachten van school. Je bespreekt met je begeleider op welke momenten je dit kunt doen. Aan het eind van de rit kun je zelfstandig alle Publieksdiensten binnen Museon-Omniversum draaien en heb je oog gekregen voor gastgerichtheid, duurzaamheid, collecties, horeca, winkel, toezicht houden bij museumzalen en grootbeelfilmprojectie, supervisie op scholieren en service.
Naar wie zijn wij op zoek?
Boven alles moet je leergierig en service gericht zijn. Dit zijn de punten die in elk onderdeel van het leerproces terugkomen. Als je daarnaast een taal extra kan spreken, manusje van alles bent of al service gericht bent ingesteld is dit mooi meegenomen.
Wat biedt het bedrijf?
We bieden een mooie en unieke plek om gastvrijheid, zaken omtrent duurzaamheid en het werken in een museum/ grootbeeld filmtheater te leren kennen. Wie weet kom je op een later tijdstip ons team versterken. We werken op de vloer met een jonge, spontane ploeg. We zijn niet vies van een dag hard werken, maar er is veel ruimte voor saamhorigheid en gezelligheid. Uiteraard werken we binnen een hiƫrarchie, maar dit zul je normaliter niet sterk ervaren. Als je het aankunt krijg je veel vrijheid!
Wat ga je leren?
- Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten
- B1-K1-W1 Ontvangt de klant/gast
- B1-K1-W2 Informeert en adviseert de klant/gast
- B1-K1-W3 Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
- B1-K1-W4 Signaleert en behandelt klachten
- B1-K1-W5 Onderhoudt in- en/of externe contacten
- B1-K1-W6 Werft klanten/gasten en opdrachten
- Voert administratieve en financiële processen uit
- B1-K2-W1 Stelt informatiemateriaal samen
- B1-K2-W2 Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af
- B1-K2-W3 Houdt de administratie bij
- B1-K2-W4 Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening
- Organiseert activiteiten en ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden
- P3-K1-W1 Maakt een planning voor de organisatie van activiteiten
- P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- P3-K1-W3 Begeleidt activiteiten
- P3-K1-W4 Rondt de activiteit af
- P3-K1-W5 Draagt bij aan een veilig en aangenaam verblijf op een recreatiebedrijf/op locatie
- P3-K1-W6 Ondersteunt bij voorkomende werkzaamheden op een recreatiebedrijf/op locatie
- Geeft leiding
- P3-K2-W1 Plant en verdeelt de werkzaamheden
- P3-K2-W2 Instrueert en begeleidt nieuwe collega's, stagiairs en/of vrijwilligers
- P3-K2-W3 Voert formele gesprekken
- Voert beheerstaken uit
- P3-K3-W1 Maakt een operationeel plan
- P3-K3-W2 Maakt een begrotingsvoorstel
- P3-K3-W3 Bewaakt financiën
Kenmerken
- Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat