ADC Nederland B.V. Meewerkstage E-commerce & Marketing
Je start de dag met het onderzoeken van de customer journey en het doen van verbetervoorstellen. Je brengt de marktpositie van het bedrijf in kaart en vertaalt trends naar commercile kansen. Vervolgens werk je aan het commercile aanbod en de verkoop-, marketing- en marktbewerking. Je voert diverse marketing- en communicatieactiviteiten uit en verzorgt webcare via telefoon, e-mail en chat. Je evalueert de digitale customer journey, doet verbeteringen en werkt samen met development om nieuwe features te testen en te monitoren. Je geeft advies over het verhogen van conversie en plant digitale werkzaamheden. Daarnaast ontwikkel je content voor sociale media en e-mail, en plaats en beheert deze op het e-commerce platform. Tot slot evalueer je de webcare-activiteiten en doe je verbetervoorstellen.
Naar wie zijn wij op zoek?
- Je volgt studie in de richting marketing, communicatie of commercie; - Je bent innovatief en probleem oplossend; - Je bent creatief en hebt misschien zelf al ervaring met content creatie voor je eigen kanalen; - Je heb goede communicatie vaardigheden en kan zelfstadig werken; - Je bent beschikbaar voor een periode rond 5 maanden.
Wat biedt het bedrijf?
- Een welverdiende stagevergoeding en eventuele reisvergoeding; - Een plek in een dynamisch en jong team; - De mogelijkheid om praktijkervaring op te doen in een professionele setting; - Ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling; - Regelmatig personeelsuitjes en andere leuke dingen!
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
- P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
- P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
- P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
- P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
- P3-K1-W5 Participeert in netwerken
- Voert digitale operationele activiteiten uit
- P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
- P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
- P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
- P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen