Stichting Cultuurfonds Almere Creatieve Stagiair Marketing & Contentcreatie
Als je bij ons stage loopt, tel je cht mee. Je bent onderdeel van een gezellig team, dat met verschillende perspectieven en kwaliteiten werkt aan het ondersteunen van Almeerse cultuurmakers. Samen met onze marketeer voer jij diverse activiteiten uit om ons n de projecten die wij ondersteunen onder de aandacht te brengen. Je volgt de trends en speelt in op relevante ontwikkelingen. Zo help je mee met het versterken van de aanwezigheid van Cultuurfonds Almere en de Almeerse cultuursector. • Creren van unieke content zoals posts, reels en blogs voor onze socials en nieuwsbrieven • Meedenken en opzetten van marketingcampagnes • Vastleggen van events door middel van foto en video • Monitoren van online statistieken waar je het effect van jouw werkzaamheden ziet
Naar wie zijn wij op zoek?
Als creatieve marketeer vind je het leuk om concepten te bedenken en hoeven we jou niet veel meer te vertellen over de laatste trends op social media en het maken van pakkende content. Je bent goed in het bedenken, plannen en organiseren en laat graag jouw creativiteit zijn gang gaan. • Je volgt een relevante opleiding (bijv. marketing, communicatie, media, e-commerce) • Je bent zelfstandig, creatief en durft verantwoordelijkheid te nemen • Je beheerst de Nederlandse taal goed • Je vindt het leuk om visuele content te maken met programma’s zoals Canva, Photoshop, en Premire Pro. • Het is natuurlijk fijn als je net zo van cultuur houdt als wij!
Wat biedt het bedrijf?
We bieden een uitdagende en afwisselende stageplek aan, met veel ruimte voor eigen creatieve inbreng. Hierbij vinden we jouw ontwikkeling belangrijk. Daarom kijken we samen hoe jij jouw talent het beste kan inzetten, en natuurlijk hoe je veel kan leren bij ons. Na het afsluiten van de stage zal je merken dat je cht klaar bent om als marketeer aan de slag te gaan! • Een leerzame, creatieve stage waarin je veel ervaring opdoet in marketing en contentcreatie en ruimte krijgt voor eigen ideen • Een informele sfeer met enthousiaste collega’s • Een tweede of derdejaars meewerkstage gebaseerd op jouw opleiding • Periode van 5 tot 6 maanden (januari - juli), 24 tot 32 uur per week • Een marktconforme stagevergoeding
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
- P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
- P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
- P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
- P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
- P3-K1-W5 Participeert in netwerken
- Voert digitale operationele activiteiten uit
- P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
- P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
- P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
- P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen