E-commerce specialist

Frankly Amsterdam E-commerce specialist bij Frankly Amsterdam

Als stagiar(e) e-commerce specialiast speel je een belangrijke rol in ons team en krijg je de kans om aan diverse projecten mee te werken. Je taken zullen onder andere bestaan uit het optimaliseren van onze webshop voor een betere gebruikerservaring en conversie, het analyseren van de verkoopgegevens om gerichte marketingstrategieën te ontwikkelen, het beheren en updaten van productpagina's en het uitvoeren van concurrentieanalyses en markttrends onderzoeken. Tijdens je stage werk je mee aan het ontwikkelen van de grafische media-uitingen. Zowel voor online en offline presentatie van ons merk. Denk bij offline uitingen aan brochures, sales boxen en kaarten. Voor online zal dit variëren van social media content tot de website updaten en verbeteren. Je werkt in een klein team, waardoor je alle facetten van een groeiend bedrijf meekrijgt. Je wordt gevraagd om initiatief te nemen en je in te zetten om mee te denken over een creatieve benadering van marketing.

Naar wie zijn wij op zoek?

• Je volgt een creatieve opleiding (MBO of HBO). • Je hebt affiniteit met interieur, materialen en styling. • Je hebt (basis) ervaring met Adobe programma’s. • Je ben op de hoogte van social media. • Je bent hands-on en niet bang om zelf met ideeën te komen. • Je werkt accuraat en gestructureerd.

Wat biedt het bedrijf?

Een afwisselende stage van 4-5 dagen per week in een jong en actief team waarin je alle facetten van een ‘home textile’ merk kunt beleven.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder