Junior accountmanager

RAI Amsterdam Stage Sales GreenTech

Wat ga je doen? In deze rol ben je samen met de sales consultants verantwoordelijk voor de voorbereidingen van GreenTech op commercieel gebied. Je leert hoe je een event zo optimaal mogelijk indeelt en identificeert welke exposanten je daarbij nodig hebt! Daarnaast beheer je klantrelaties en zorgen jullie er samen voor dat het CRM-systeem up to date blijft. In deze stage leer je hoe een event tot stand komt! Je voert servicegesprekken met exposanten ter voorbereiding op hun deelname aan de beurs. Hierbij assisteer je bij taken zoals het invullen van de (online) catalogus, het indienen van aanvragen voor de innovatieprijs en het bijwerken van het matchmaking-systeem. Netwerken staat centraal in deze stage! Naast acquisitie doormiddel van de social media, mailings en bellen, ga je ook mee in en externe (klant)afspraken en onderhoudt je contacten klanten. Je doet onderzoek naar nieuwe mogelijkheden binnen het concept van GreenTech

Naar wie zijn wij op zoek?

Wat breng je mee? Je volgt een mbo4/hbo/wo opleiding in de richting van Hospitality Management, Leisure & Event Management, Commerciële economie, Marketing of een soort gelijke functie. Je hebt affiniteit met sales en marketing. Je bent sociaal, houdt van netwerken en aarzelt niet om mensen aan te spreken of de telefoon te pakken voor een belletje. Je bent proactief, gedreven en je hebt een gezonde dosis zelfvertrouwen. Je bent enthousiast, je kan goed in een team werken en streeft naar je commerciële targets. Je hebt een goede beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal in woord en geschrift.

Wat biedt het bedrijf?

Wat jij van ons kan verwachten? Een unieke en inspirerende stageomgeving bij de grootste evenementenlocatie van Nederland! Een stagevergoeding van € 750,- en 2 vrije dagen per maand (op basis van 40 uur). Gebruik van Laptop en mobiele telefoon. Na je stage nog geen genoeg gekregen van de RAI? Er zijn doorgroeimogelijkheden! Een enthousiast, collegiaal en betrokken team. Ervaren begeleiding tijdens je stage. Ruimte voor eigen ideeën en creativiteit en vrijheid en eigen verantwoordelijkheden binnen je stage. Bouwen van een breed netwerk!

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
  • P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
  • P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
  • P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
  • P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
  • P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
  • Voert een commercieel traject uit
  • P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
  • P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
  • P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
  • P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
  • P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
  • P4-K2-W6 Voert aftersales uit

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid

lees verder