Koninklijke Oosterberg B.V. Stagiair e-commerce specialist
Koninklijke Oosterberg is een succesvolle en snelgroeiende elektrotechnische groothandel met inmiddels 21 vestigingen door heel Nederland. Gespecialiseerd in leveringen van elektrotechnisch installatiemateriaal, verlichting, draad/kabel en elektrotechnische en industriële componenten aan installateurs, overheid en industrie. Opgericht in 1893 behoort ons familiebedrijf tot de oudste elektrotechnische grossiers van Nederland. Sinds 2 juni 2018 is Oosterberg het predicaat ‘Koninklijk’ toegekend. Je houdt je voornamelijk bezig met: Contentcreatie online. Meewerken aan het schrijven van webteksten, nieuwsbriefartikelen of socialmedia-posts; Webshop. Ondersteunen van werkzaamheden aan de webshop; Campagnes. Helpen bij het opzetten van e-mailcampagnes, SEO-taken en online advertenties; Analyseren van data. Meekijken naar bezoekersaantallen, conversiepercentages en andere webshopstatistieken; Marktonderzoek. Onderzoeken van concurrenten of trends binnen de e-commerce markt.
Naar wie zijn wij op zoek?
Wat neem je mee? Je volgt op dit moment een MBO opleiding richting e-commerce specialist; Je bent Integer, accuraat en organisatiebewust; Je bent flexibel en kunt je gemakkelijk aanpassen als de situatie verandert; Je bent positief ingesteld en creatief. Met een open houding durf je eigen inbreng te delen in een groep en uiteraard ben je bereid om nieuwe dingen te leren!
Wat biedt het bedrijf?
Wat bieden wij? Wij hanteren een marktconforme stagevergoeding en wij bieden jou een no-nonsense organisatie waarin wij op een informele en collegiale manier met elkaar omgaan. Het mooie van stage lopen bij Oosterberg is dat wij onze stagiaires de ruimte bieden om de beste versie van zichzelf te worden. Natuurlijk hebben we bepaalde kaders, maar we gaan jouw functioneren zeker niet tot op detailniveau invullen. Jouw unieke eigen karakter en stijl zijn juist de grondslag van je succes. Dus doe maar gewoon waar je goed in bent. Wat jouw ambities ook zijn, bij Oosterberg kun je je zeker ontwikkelen in een richting die daarbij aansluit.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
- P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
- P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
- P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
- P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
- P3-K1-W5 Participeert in netwerken
- Voert digitale operationele activiteiten uit
- P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
- P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
- P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
- P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen