Tuinland (hoofdkantoor) Leuke stageplaats voor E-commerce specialist op ons hoofdkantoor in Assen!
Bij de E-commerce afdeling komen verschillende werkzaamheden aan bod. Van online marketing tot het opvoeren van producten en het opzetten van marketplaces. Als stagiair ben je vrij om met iedere collega mee te kijken en mee te werken in het proces. Je kunt hierbij denken aan het maken van een online marketingplan en het daadwerkelijk uitvoeren ervan. Zo mag je bijvoorbeeld een dagje meedraaien bij de orders die binnenkomen in onze webwinkel en krijg je de mogelijkheid om de klantenservice (webcare) uitgebreid onder de loep nemen. Je krijgt de ruimte om de customer journey te analyseren, te verbeteren en te delen met het team. Je bevindingen mag je uitwerken in actiepunten waar we in het team weer mee aan de slag kunnen gaan. Je initiatieven hierin worden gewaardeerd. Er wordt met grote regelmaat nieuwe online content op de website van Tuinland geplaatst. Producten moeten worden voorzien van SEO (Search engine optimization) teksten en keywords en doe je algemeen onderhoud aan de website
Naar wie zijn wij op zoek?
We zijn op zoek naar stagiaires die initiatief nemen en met een gezonde dosis motivatie aan de slag gaan om van de stageperiode een succes te maken. Daarnaast ben je creatief en heb je oog voor detail.
Wat biedt het bedrijf?
Je komt bij ons gezellige E-commerceteam te werken op het hoofdkantoor van Tuinland in Assen. Het kantoor is voorzien van alle gemakken en je krijgt een eigen werkplek binnen het team. Ook is er dagelijks vers fruit in de keuken. Op basis van het aantal uren dat je bij ons komt stagelopen, ontvang je een leuke stagevergoeding.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
- P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
- P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
- P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
- P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
- P3-K1-W5 Participeert in netwerken
- Voert digitale operationele activiteiten uit
- P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
- P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
- P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
- P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen