JoKiJo stagiar(e) begeleiding groep met kinderen met autisme/ADHD vanaf leerjaar 3
JoKiJo is een kleinschalig zorgbureau, gelegen in Berg en Terblijt, die kinderen begeleidt met ASS, ADHD en alle omliggende zorgvragen. We bieden begeleiding overdag, na school, buiten school, om de zaterdag, tijdens vakanties en 7x per jaar tijdens een logeerweekend. JoKiJo gaat uit van de zorgbehoefte van het kind en probeert altijd out of the box te denken. Korte lijnen zijn voor ons belangrijk, evenals een open communicatie. De kwaliteiten van het kind staan centraal. De student gaat allereerst ondersteunen in het stuk begeleiding op de groep, maar dit kan uitgebouwd worden naar meerdere taken.
Naar wie zijn wij op zoek?
Stevig in zijn/ haar schoenen staan Goed mee kunnen komen in een klein team, met veel onderling contact Initiatief durven nemen Out of the box denken Creatief zijn
Wat biedt het bedrijf?
JoKiJo is een kleinschalige organisatie waarin een goed onderling contact centraal staat. We hebben geen groot team en iedereen werkt met elkaar en moet op elkaar kunnen bouwen en vertrouwen. Door de kleinschaligheid hebben wij veel korte lijnen met ouders en alle instanties waar het kind mee te maken heeft/ krijgt. Als student krijg je hierdoor veel mogelijkheden binnen de stage. Hoe meer je zelf laat zien, hoe meer je binnen JoKiJo mag qua verantwoordelijkheden. Uiteraard is JoKiJo zelf altijd eindverantwoordelijk. Ons werk is divers en zeker niet altijd even makkelijk, maar het zien groeien van de kinderen en daar zelf aan bijdragen is in onze ogen het mooiste (en belangrijkste) wat er is. We denken out of the box, naar alle mogelijkheden, maar ook onmogelijkheden die we tegenkomen. We maken ons sterk voor het kind, om zo voor een zo optimaal mogelijk groeiproces maar ook veilig gevoel te kunnen zorgen.
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Opvoeden en ontwikkelen van kinderen/jongeren
- P2-K1-W1 Communiceert met de ouders/vervangende opvoeders en deelt haar kennis en inzichten
- P2-K1-W2 Stelt een (gespecialiseerd) activiteitenprogramma op
- P2-K1-W3 Maakt een ontwikkelplan
- P2-K1-W4 Voert het ontwikkelplan uit
- P2-K1-W5 Biedt persoonlijke verzorging bij specifieke zorgbehoeftes
- P2-K1-W6 Schept voorwaarden voor een hygiënische en gezonde omgeving
- P2-K1-W7 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte activiteiten aan
- Organiseren van de werkzaamheden
- P2-K2-W1 Voert coördinerende taken uit
- P2-K2-W2 Voert beleidsondersteunende taken uit
- P2-K2-W3 Voert beheertaken uit
Kenmerken
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat