E-commerce specialist

Tsquare Brands E-commerce specialist student BOL stageplaats T-Square Brands

De student gaat zich bezighouden met de B2C webshops. Het verbeteren van informatie, herschrijven van teksten, zichtbaarheid online vergroten, afstemmen met onderlinge websites, social media zichtbaarheid (fb en insta), zoeken naar aanvullende producten en thema's om toe te voegen aan de websites en eventuele google analyses uitvoeren. Focus zal liggen op het verbeteren en uitbreiden van de webshops, volgens een stappenplan en de te volgen stageopdracht, van tsquarelifestyle.nl, strandhuys.eu, jinglebells.world en regenjasbrigade.nl Daarnaast zal er een focus liggen op customer care via socials, mail en telefoon. En is het belangrijk de klantbeleving in kaart te brengen. Reageren/solliciteren op de stageplek kan door middel van een motivatie mail te sturen met bijbehorende Curriculum Vitae. Zonder een van beide, kunnen we de aanvraag niet in behandeling nemen.

Naar wie zijn wij op zoek?

Voor deze opdracht is basiskennis van website backoffice ( met voorkeur Woocommerce), creativiteit, goede schrijfvaardigheid en makkelijk links kunnen leggen tussen wat er in de backoffice wordt ingevoerd en te zien zal zijn op de front page handig. Kennis van seo's en het kunnen schrijven van landingspagina's is een pré. Zo ook het beheren van socialmedia accounts. Klantgericht zijn en correct antwoorden op vragen zitten in je natuur. Het beheersen van de Nederlandse en Engelse taal zijn belangrijk, het beheersen van Duits, Frans of een andere taal is een pré.

Wat biedt het bedrijf?

We zijn een klein bedrijf met korte lijnen en ruimte voor eigen input. De begeleiding zal door een persoon worden aangeboden, die altijd aanwezig is als de student op locatie is.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder