Mediavormgever

Stichting Springplank Stagiair Marketing en Communicatie bij Stichting Springplank

De stagiair zal deel uitmaken van het marketing- en communicatieteam van Stichting Springplank. Een typische werkweek begint met een teamoverleg waarin de lopende projecten en taken worden besproken. Vervolgens gaat de stagiair aan de slag met het creëren van content voor sociale media, het schrijven van nieuwsbrieven en het ondersteunen bij het organiseren van evenementen. Daarnaast zal hij of zij betrokken zijn bij het analyseren van marketingcampagnes en het opstellen van rapportages. Gedurende de stage leert de stagiair hoe hij effectieve marketingstrategieën kan ontwikkelen en uitvoeren, hoe hij doelgroepen kan bereiken en hoe hij communicatieboodschappen kan optimaliseren.

Naar wie zijn wij op zoek?

We zijn op zoek naar een gemotiveerde en leergierige student met een passie voor marketing en communicatie. De ideale kandidaat beschikt over goede schrijfvaardigheden, is creatief en heeft een proactieve houding. Basiskennis van sociale media en ervaring met grafische ontwerpsoftware zoals Adobe Photoshop of Canva is een pluspunt. Daarnaast is het belangrijk dat de stagiair goed kan samenwerken en flexibel is in het uitvoeren van verschillende taken én natuurlijk een maatschappelijk hart heeft!

Wat biedt het bedrijf?

Stichting Springplank biedt een inspirerende en dynamische werkomgeving waar de stagiair de kans krijgt om waardevolle praktijkervaring op te doen in het maatschappelijk veld. We bieden begeleiding en ondersteuning door ervaren professionals, en er is ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Daarnaast bieden we een stagevergoeding. De stagiair krijgt ook de unieke kans om te werken in een omgeving die bijdraagt aan de maatschappelijke re-integratie van voormalig dak- en thuisloze mensen.

Wat ga je leren?

  • Ontwikkelt crossmediale (vormgeef)oplossingen
  • B1-K1-W1 Onderzoekt data/gegevens en vormt zich gaandeweg een beeld van de context
  • B1-K1-W2 Formuleert de voorlopige en definitieve mediavraag van de klant
  • B1-K1-W3 Voert de dialoog over duiding en vertaling van de input
  • B1-K1-W4 Informeert en betrekt belanghebbenden op verschillende momenten in het crossmediale ontwikkeltraject
  • B1-K1-W5 Maakt prototypes voor de vormgeving van crossmediale toepassingen in verschillende fasen van het ontwikkelproces
  • B1-K1-W6 Realiseert de vormgeving voor crossmediale toepassingen
  • B1-K1-W7 Voert projectmatige werkzaamheden uit
  • Positioneert en profileert zich in de markt
  • B1-K2-W1 Maakt een persoonlijk portfolio
  • B1-K2-W2 Participeert in relevant netwerk (communicatief en commercieel)

lees verder