YPCA, De Radiofabriek Account Manager - stage in De Radiofabriek (Radio en Podcasts)
Account Manager De Radiofabriek Wij zijn De Radiofabriek, ht productiehuis voor online radio en podcast. Vanaf het Media Park in Hilversum verzorgen wij complete audioproducties en helpen bedrijven en organisaties om zo goed mogelijk hun verhaal te vertellen, in audio. Met onze online radiostations Traffic Radio, ALLsportsradio, New Business Radio, GoodLIFE Radio en ZTACK produceren wij content onder eigen label, maar ook in opdracht van klanten in de business tot business markt. Zowel nationaal als internationaal. Van compleet radiostation tot specifieke podcast, en van radioprogramma tot reportage in het land. Wij zijn als n van de eersten gestart met online radio en podcast in Nederland en hebben hiermee een mooie voorsprong in de markt kunnen opbouwen. Daarbij hebben wij service en gastvrijheid hoog in het vaandel!
Naar wie zijn wij op zoek?
Als Account Manager leer je audioproducties verkopen. Dit kan voor n van onze online radiostations zijn, maar ook voor klanten die een eigen podcast willen. Je houdt van contact met mensen en je vindt het leuk om contacten te leggen. Je voelt je goed bij het werken met omzettargets en beseft dat je hiermee ook je eigen inkomsten kan bepalen. Binnen De Radiofabriek hebben we een hekel aan de term ‘salestijger’, maar eigenlijk ben je het dus wel! Wat vinden wij belangrijk? - Sterke commercile drive - Goede communicatieve vaardigheden - No-nonsense mentaliteit - Je bent een teamplayer - Je hebt een ondernemende instelling
Wat biedt het bedrijf?
Gezellige, informele, maar professionele werkomgeving, waar je als stagiaire veel kunt leren. Je wordt onderdeel van een Commercieel Team, waardoor je echt ervaring op kunt doen in de praktijk en veel kunt leren. We kiezen (in overleg) een item/podcast of programma uit, waar je aan mee gaat werken. Wat kunnen wij jou bieden? - Een uitdagende stage in de media - Op n van de mooiste plekkies op het Media Park, waar de radio altijd aanstaat! - Een dynamische en informele werkomgeving - Een stagevergoeding - Doorgroeimogelijkheden
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit
Kenmerken
- Met uitzicht op een vaste baan
- Mogelijkheden voor begeleiding op maat