Onderwijsassistent

Stavoor BV (Inburgering Noord) Enthousiaste en hulpvaardige onderwijsassistent gezocht!

Wij geven taalles aan volwassen inburgeraars met verschillende nationaliteiten. De student assisteert in de groep, begeleidt cursisten individueel of in groepjes. We bieden de taallessen aan op maandag t/m vrijdag. De groepen hebben les in de ochtend en middag. Ochtend dagdeel is van 9.00-12.00 en de middag van 13.00-16.00. De student leert hier het begeleiden en helpen van cursisten met de taal. De student leert hier een fijn pedagogisch klimaat te scheppen. De niet-Nederlandstalige student leert zelf de taal beter spreken en luisteren.

Naar wie zijn wij op zoek?

We zijn op zoek naar studenten wiens taalniveau en uitspraak voldoende is om mensen te helpen die de Nederlandse taal moeten leren. Wij hebben veel cursisten uit Syrië en andere landen waar Arabisch gesproken wordt. Het is een pre wanneer de student Arabisch/Koerdisch/Turks spreekt, maar is zeker geen vereiste. We zoeken mensen die affiniteit hebben met onze doelgroep en openstaan voor andere culturen en gebruiken. We zoeken iemand die zelf initiatief toont, zelfstandig is maar ook opdrachten van de begeleider uitvoert.

Wat biedt het bedrijf?

Onze taalschool Stavoor geeft taalles aan volwassenen die inburgeringsplichtig zijn. Wij geven les aan groepen van ongeveer 14 cursisten bestaande uit verschillende nationaliteiten. We werken klassikaal, maar ook individueel of in groepjes. Je werkt altijd onder begeleiding van de docent, maar voert ook opdrachten zelfstandig uit met de cursisten. Ben jij iemand die graag andere mensen helpt de taal te leren, zodat zij zelfredzaam worden in Nederland? Heb jij interesse in andere culturen en sta je open voor andere gebruiken? Dan zoeken wij jou! Het is een pré wanneer je Arabisch/Koerdisch/Turks spreekt, maar zeker geen vereiste!

Wat ga je leren?

  • Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
  • B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
  • B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
  • B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
  • B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
  • B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
  • B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
  • Werken aan kwaliteit en deskundigheid
  • B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
  • B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
  • Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
  • P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
  • P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
  • P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
  • P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
  • P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
  • P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
  • Uitvoeren van taken rondom de lessen
  • P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
  • P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid

lees verder