Hutchison ports ECT Delta Op zoek naar een toffe stage waar je echt wat leert?
Wat gaan we jou leren: Voeren van telefonische en schriftelijke gesprekken met (potentiële) klanten; Maken van commerciële voorstellen; Opvolgen van aanvragen; Relaties onderhouden met klanten; Ondersteunen van de accountmanagers; Het werken met een CRM systeem. Uiteraard is er de ruimte en begeleiding voor jouw stage opdrachten. Heb je een specifieke leerwens? Dit vinden we alleen maar positief en hier werken wij graag aan mee. Wat ga je doen? Verzamelen van klant, product, marktinformatie; dministratieve taken uitvoeren; Controleren en bewerken van het verkoopboek; Prijsopgaven, offertes opmaken en versturen; Onderhouden en opvolging van klantcontact; Tarief verwerking, invoer; Social media & marketing.
Naar wie zijn wij op zoek?
Ben jij representatief en wil je leren verkopen? Ervaring opdoen in je communicatie en verkoop skills? Vind je het leuk om contact te hebben met verschillende mensen van alle niveaus? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wat verwachten wij van jou?: Commerciële instelling en een proactieve houding; Je volgt een MBO opleiding in de richting van Commercie, Havenlogistiek, Marketing of vergelijkbaar Nederlands in woord en geschrift; Engels in woord en geschrift (Duits is een pre); Administratief en ordelijk; Ervaring met Microsoft Office; In bezit van rijbewijs B. Wij zoeken iemand die er écht zin in heeft en zich graag wil ontwikkelen in een gezellig, jong team!
Wat biedt het bedrijf?
Wat bieden wij naast de kneepjes van het vak: Een enthousiast team en een fijne werksfeer; Werken in een super dynamische omgeving in het hart van de Rotterdamse haven; Begeleiding door ervaren professionals zodat je je optimaal kunt ontwikkelen; Een uitdagende stageplek met veel ruimte voor eigen initiatief om relevante werkervaring op te doen; Een stagevergoeding van €450,- per maand op fulltime basis;
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit