OBO BETTERMANN B.V. Uitdagende stage bij OBO Bettermann in Mijdrecht. Kom jij ons leuke team versterken?
Als (junior) accountmanager ben je medeverantwoordelijk voor de verkoopprestaties van het accountteam. Samen met hen bereid je het verkoopproces of -gesprek voor. De insteek is om alle verzamelde informatie te gebruiken om aanbevelingen te doen die zo aantrekkelijk mogelijk zijn voor de klant. Een ander onderdeel van je stage is accountbeheer en werving. Je probeert dus zowel in contact te blijven met uw bestaande klanten als met nieuwe klanten. Vervolgens verkoop je behoeftegericht om ervoor te zorgen dat de verkoop zo dicht mogelijk aansluit bij wat de klant wil. Je maakt een offerte op om met de (potentiële) opdrachtgever te onderhandelen. Na een verkoop is het jouw taak om ervoor te zorgen dat ze ook in de toekomst klant blijven. Ook kun je eventuele klachten behandelen en het product promoten. Als (junior) accountmanager ben je natuurlijk een echte verkoper.
Naar wie zijn wij op zoek?
- Uitgesproken commercieel, resultaatgericht; - Flexibel en klantvriendelijk; - Een echte team-player en doorzetter.
Wat biedt het bedrijf?
Een belangrijk deel van MBO opleidingen bestaat uit werken en leren in de praktijk. Wil jij de opgedane theoretische kennis die je tijdens je MBO opleiding hebt geleerd, in de praktijk brengen bij ons? Dat kan! OBO Bettermann Nederland is een officieel erkend leerbedrijf van SBB, dat betekent dat wij professionele en vakbekwame begeleiding kunnen bieden aan studenten. Wij bieden MBO niveau 4 stages aan binnen het kader Techniek Algemeen voor de blokken; maar ook op de administratie, in de sales en bij de marketing kunnen we jou erg veel leren. Gedurende jouw stageperiode maak je deel uit van een energiek en gepassioneerd team én wordt je volledig bij de organisatie betrokken. OBO biedt kansen op verschillende niveaus in een commerciële omgeving. Wij zijn op zoek naar jou! Zoals je kan zien is de periode erg ruim geschat, dit omdat wij hierin erg flexibel zijn. Neem gerust contact met ons op, dan kunnen we bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit