Handelsonderneming G. Brouwer & Zn. B.V. Enthousiaste account manager gezocht voor creatieve branche!
De student gaat de eerste dagen helpen met het orderpicking proces, aangezien de accountmanager en de telefonische verkoper in de meeste gevallen het eerste aanspreekpunt zijn voor onze klanten is het belangrijk dat ze weten wat de meest verkopende artikelen zijn en dat kan je met eigen ogen zien als je helpt de orders te verwerken. Vervolgens ga je helpen op de telefonische verkoopafdeling. Dit is de afdeling die ondersteunend is aan de accountmanagers. Zij zorgen dat de klanten geïnformeerd worden wanneer de accountmanager op bezoek komt, zij zorgen ervoor dat de orders van de accountmanager of de orders die via de webshop , mail of telefoon binnenkomen, in het systeem gezet worden. Daarna ga je meehelpen met de afdeling waar de klachten van klanten binnenkomen over foutieve leveringen en producten die niet deugen. En uiteraard is het grootste gedeelte het meelopen met de accountmanager zelf. Kortom een veelzijdige stage met alle facetten van het vak.
Naar wie zijn wij op zoek?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, klantgerichte student die geen 9 tot 5 mentaliteit heeft, een goede relatie met de klant kan opbouwen, door goed te luisteren de wensen en behoeften van de klant weet te achterhalen en te vervullen. Je zorgt ervoor dat in elk belangrijk winkelgebied de leukste en innovatiefste materialen verkrijgbaar zijn. Dat jouw klanten enthousiast zijn en in beweging gezet worden om zoveel mogelijk mensen aan het handwerken te krijgen.
Wat biedt het bedrijf?
G. Brouwer & Zn is een groothandel die werkzaam is in de creatieve mode branche. Een branche waar het draait om geïnspireerd te worden om je eigen kleding of interieur accessoires te maken. Inspireren doen wij op onze social media platformen Craftkitchen en Durableyarn.com. Op deze platformen staan ook ons netwerk van dealers waar de hipste en beste materialen verkrijgbaar zijn . Wij bieden je een stage waar je alle facetten van het vak Junior Accountmanager zal ondergaan en dus leren.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit