BMN Nunspeet Junior accountmanager BMN Nunspeet
Als Stagiaire Junior Accountmanager ben jij de schakel tussen klanten, verkoop buitendienst, balie en logistiek. Met jouw sociale en communicatieve skills kun jij snel de vraag van een klant achterhalen en samen met jouw collega’s een passende oplossing/product adviseren. Je verkoopt niet alleen, maar denkt ook proactief met je klanten mee. Per mail of telefonisch komen de klantvragen bij jou binnen. Hoofdzakelijk ga jij je bezighouden met de volgende punten: kennis opdoen van onze producten en diensten; het leren verkopen van bouwmaterialen; het maken en opvolgen van offertes tot aftersales; het telefonisch en per mail onderhouden van contact met relaties, zowel klanten als leveranciers. je bezoekt samen met een Accountmanager onze klanten zodat je daar ook ervaring in op gaat doen; je loopt mee op andere afdelingen zoals de Proshop-Balie.
Naar wie zijn wij op zoek?
Je bent bereid om kennis van bouwmaterialen op te doen tijdens je stage. Je hebt ambities om een topverkoper te worden en in ieder geval al een klant- en resultaatgerichte instelling; Je bent nieuwsgierig; Je legt gemakkelijk contact met zowel je collega’s als onze klanten.
Wat biedt het bedrijf?
Onze Vestigingsmanager van BMN Nunspeet is jouw stagebegeleider. Hij/zij en de collega’s gaan jou onder hun hoede nemen. Je krijgt alle facetten van een BMN vestiging te zien. Je werkt in een team van 10 ervaren collega’s; binnendienstmedewerkers, accountmanagers, balieverkopers en magazijnmedewerkers. Onze werktijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 17 uur. We houden qua werktijden van onze stagiaires rekening met eventuele dagen dat je naar school zou moeten. Je ontvangt van ons een stagevergoeding van bruto € 250,- bruto per maand.
Wat ga je leren?
- Onderzoekt de customer journey
- B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
- B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
- B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
- B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
- B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
- Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
- B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
- B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
- B1-K2-W3 Voert webcare uit
- Voert het accountmanagement uit en beheert relaties
- P4-K1-W1 Voert accountanalyses uit
- P4-K1-W2 Stelt een accountplan op
- P4-K1-W3 Coördineert het uitvoeren van een accountplan
- P4-K1-W4 Evalueert een accountplan
- P4-K1-W5 Bouwt en onderhoudt een relatienetwerk
- Voert een commercieel traject uit
- P4-K2-W1 Bereidt een commercieel traject voor
- P4-K2-W2 Acquireert klanten en/of opdrachten
- P4-K2-W3 Voert een verkoopgesprek
- P4-K2-W4 Doet klanten een commercieel aanbod
- P4-K2-W5 Verzorgt het interne ordertraject
- P4-K2-W6 Voert aftersales uit