E-commerce specialist

Happy Shopper Stage E-commerce Specialist – Bouw mee aan succesvolle webshops!

Als E-commerce Specialist in draai je volledig mee binnen het e-commerce team van Happy Shopper, een snelgroeiend bedrijf met meerdere webshops in Nederland, België en de rest van Europa. Daarnaast zijn we ook actief op de bekende marketplaces zoals Bol. Jij helpt mee om onze online winkels nóg succesvoller te maken. • Je past product teksten en afbeeldingen aan op basis van data (zoals kliks, bounce rate, conversie). • Je helpt met het opzetten en monitoren van advertenties in Google en Meta. • Je analyseert verkoopdata en stelt verbeteringen voor in prijsstelling of promoties. • Je ondersteunt bij het toevoegen van nieuwe producten in WooCommerce. • Je denkt mee over marketingacties, campagnes of product lanceringen.

Naar wie zijn wij op zoek?

We zoeken een leergierige student met interesse in e-commerce, marketing en data. Je bent nauwkeurig, kunt goed overweg met computers en denkt graag mee over hoe dingen beter kunnen.

Wat biedt het bedrijf?

- Een leerzame stage binnen een jong en enthousiast e-commerce team - Begeleiding door een ervaren e-commerce specialist - Veel afwisseling: van data-analyse tot content en marketing - Ruimte voor jouw ideeën en persoonlijke ontwikkeling - Een informele werksfeer met korte lijntjes - Kans op een (bij)baan na je stage - Stagevergoeding in overleg

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder