Stichting Jeugdhaven Charlois 't Anker Enthousiaste en leergierige stagiaire gezocht!
De student zal meewerken met alle activiteiten die vanuit Het Anker Charlois worden georganiseerd. Dat zijn kinderclubs voor 4-12 jaar, tienerclub, huiswerkbegeleiding, Kids Music Time en muzieklessen. Ook organiseren we vakantieactiviteiten, kinderkamp en bieden we ondersteuning aan mensen in armoede. Daarnaast zijn er ook clubs en koffieochtenden voor senioren, waarbij je als stagiaire ook zou kunnen meewerken. Door deze veelheid aan activiteiten zijn er veel mogelijkheden om de stageopdrachten uit te voeren. Tijdens de stage ga je leren om activiteiten voor kinderen, tieners en/of senioren voor te bereiden, te organiseren en uit te voeren. Ook zul je veel gesprekstechnieken oefenen met kinderen, maar bijvoorbeeld ook met hun ouders. Bij het Anker bieden we de kinderen graag activiteiten aan ter ontspanning, zoals creatief, bakken, spelletjes enz.
Naar wie zijn wij op zoek?
We vragen van de student dat deze begrip en inlevingsvermogen heeft voor de leef- en belevingswereld van kinderen. Ook vragen we groeiende sociale vaardigheden om contact te leggen met verschillende doelgroepen bij Het Anker. We vragen een goede inzet, nakomen van afspraken en betrouwbaarheid van de student. We vragen flexibiliteit, in de uitvoering van activiteiten, maar ook in de collegiale samenwerking. We vragen een lerende houding, waarbij je open staat om nieuwe dingen te proberen en feedback te vragen en ontvangen. We doen ons werk vanuit een diaconaal-missionair karakter. De stagiaire hoeft niet zelf gelovig te zijn, maar we vragen degene wel dit uitgangspunt te respecteren.
Wat biedt het bedrijf?
Het Anker Charlois biedt een prettige werksfeer en leerklimaat. We bestaan uit een klein team (4 medewerkers) en daarnaast veel vrijwilligers. We bieden veel verschillende activiteiten aan. Onkosten vergoeding voor reiskosten en activiteitenkosten is beschikbaar.
Wat ga je leren?
- Begeleiden van kinderen bij hun ontwikkeling
- B1-K1-W1 Zorgt voor een veilig pedagogisch klimaat
- B1-K1-W2 Inventariseert behoeften en wensen van het kind
- B1-K1-W3 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
- B1-K1-W4 Creëert een verantwoorde en stimulerende speel-/leeromgeving
- B1-K1-W5 Werkt samen met andere betrokkenen in de omgeving van het kind
- B1-K1-W6 Volgt en stimuleert de ontwikkeling en leren van het kind
- B1-K1-W7 Evalueert haar eigen werkzaamheden
- Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K2-W1 Werkt aan de eigen professionele ontwikkeling
- B1-K2-W2 Werkt aan het bewaken en bevorderen van kwaliteitszorg
- Uitvoeren van leeractiviteiten in overleg met de leraar
- P3-K1-W1 Levert een bijdrage aan het ontwikkelen van een plan voor de begeleiding
- P3-K1-W2 Bereidt de uitvoering van leeractiviteiten voor
- P3-K1-W3 Voert leeractiviteiten uit
- P3-K1-W4 Biedt (specifieke) ontwikkelingsgerichte leeractiviteiten aan
- P3-K1-W5 Biedt ondersteuning gericht op zelfredzaamheid
- P3-K1-W6 Voert praktische werkzaamheden uit
- Uitvoeren van taken rondom de lessen
- P3-K2-W1 Houdt toezicht en begeleidt buiten de lessen
- P3-K2-W2 Organiseert (mede) organisatiebrede activiteiten