E-commerce specialist

E-GADGET.EU E-commerce stage | Verantwoordelijk voor verkoopkanalen zoals Decathlon en Bol.com

- Verkoopkanalen bijhouden, analyseren en optimaliseren - Meedenken over vormgeving, marketingstrategien en product content - Bewerken van productfoto's - Creatieve content bedenken en maken voor Instagram Als stagiaire e-commerce specialist krijg je een kijkje in de keuken van de wereld van online e-commerce. We laten je zien welke werkzaamheden en taken behoren tot een E-commerce specialist. Je gaat aan de slag om onze e-commerce tak verder te professionaliseren. Dit kan zijn door optimalisaties door te voeren op onze webshop, e-mailmarketing of het verbeteren van listings op de marketplaces waar we actief zijn, tot het opzetten van een hele nieuwe onlinecampagne. E-GADGET.EU is distributeur/importeur van gadgets, telefoon accessoires, babyartikelen en outdoor producten van hoogwaardige kwaliteit en levert deze aan (web)winkels en marketplaces zoals onder andere Mediamarkt, Decathlon, Bol.com en Kruidvat. Daarnaast beschikken we over een eigen website genaamd: FerryGut.com

Naar wie zijn wij op zoek?

- Een aanpakker - Sociale en communicatieve vaardigheden - Oplossingsgericht - Commercieel inzicht - Oog voor digitale ontwikkelingen - Doorzettingsvermogen en optimistisch - Proactieve houding

Wat biedt het bedrijf?

- 1-op-1 begeleiding samen met een e-commerce specialist - Marktconforme stagevergoeding - Een snelgroeiend bedrijf waar geen dag hetzelfde is - Informele werksfeer in een jong en dynamisch team - Veel werkervaring op doen - verantwoordelijkheid over verkoopkanalen en sociale media kanalen

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder