E-commerce specialist

Sockshouse B.V. Stagiair(e) Social Media & Content

Sinds 2015 maakt XPOOOS sokken die nét even anders zijn. Met uitgesproken prints, kleurrijke dessins en hoogwaardige materialen brengen wij ‘The Art of Socks’ tot leven. Ons merk staat voor Original, Outstanding en Out of this World – en dat zie je terug in alles wat we doen. XPOOOS is onderdeel van Sockshouse B.V., een familiebedrijf met jarenlange ervaring in beenmode. Als jong en creatief merk binnen dit modehuis bouwen we volop aan onze eigen identiteit en online zichtbaarheid. En daar ga jij een belangrijke rol in spelen. Onze socials staan nog in de kinderschoenen – dus jouw impact is meteen zichtbaar. Jij krijgt de kans om onder begeleiding een social strategie te bedenken én uit te voeren. Van het maken van TikToks tot het spotten van trends en het meedenken over influencer samenwerkingen: jij zit er bovenop.

Naar wie zijn wij op zoek?

Jij barst van de creatieve ideeën en weet wat er speelt op TikTok en Instagram. Wil je ervaring opdoen met het bouwen van een merk op social media? Ben je niet bang om initiatief te nemen en zie je kansen waar anderen ze missen? Dan ben jij de social media stagiair(e) die wij zoeken! Herken jij jezelf hierin? • Je bruist van de ideeën • Je vindt het leuk om dingen vanaf de basis op te bouwen • Je houdt van experimenteren en weet wat werkt op social media • Je bent leergierig en denkt in oplossingen • Je neemt initiatief – en dat zien we Wat wij zoeken: • Een MBO of HBO-opleiding volgt in de richting van marketing, communicatie of media • Creatief is, zelfstandig werkt en verantwoordelijkheid durft te nemen • Een goed gevoel heeft voor beeld, stijl en mode • Op de hoogte is van de laatste trends op social media • Beschikbaar is vanaf september 2025, voor 6 maanden

Wat biedt het bedrijf?

• Een zelfstandige stage met veel ruimte voor creativiteit • Een omgeving waar jouw ideeën welkom zijn • Goede begeleiding en sparring met 3 e-commerce/marketingcollega’s • Een plek binnen een jong, stijlvol en creatief merk • Stagevergoeding en een leerzame ervaring binnen een groeiend bedrijf

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder