Allround hospitality medewerker

Meininger Amsterdam MEININGER Hotels - Step in & explore!

As an intern, you and a team of colleagues ensure that our guests have a fantastic stay at our hotel. From the moment you greet the guests until they leave, you are their first point of contact within the hotel and the calling card of our company. Your work day starts each day with a briefing, so that you are well aware of what to expect that day. You check in our guests and answer their questions about the city of Amsterdam, sell tickets for tourist trips and are familiar with the surroundings of the hotel. In your position, you also have a lot of contact with other departments such as Housekeeping, Service Centre, F&B and management. During your internship, you learn how all processes are arranged in the background, so that the guest lacks nothing. You answer the phone, incoming e-mails, reviews, processing payments and creating bills.

Naar wie zijn wij op zoek?

• You follow a Mbo study program in Hotel Management, Front Office, Hospitality or Tourism • You are available for an internship for a minimum of 16 weeks • You are flexible and open to different cultures • You speak English well and hospitality is perfectly suited to you

Wat biedt het bedrijf?

There are a lot of good reasons to become a MEININGER. We offer a professional, diverse, outgoing internship with room for creative freedom. Your development within the company is strongly supported by us. We appreciate interns who like to work independently within a team, think outside the box and want to develop further. If you want to be part of an international hotel chain that is uncomplicated and innovative, and want to get the most out of your internship, we look forward to your application. We offer: - A nice atmosphere with an enthusiastic team - In addition to the internship allowance, a possibility to stay in Amsterdam - Plenty of opportunity for personal development - Good learning experience for the industry, a challenging job - Discounted stays at all MEININGER hotels

Wat ga je leren?

  • Treedt op als aanspreekpunt voor klant/gast/reiziger/bezoeker
  • B1-K1-W1 Ontvangt de klant/gast/reiziger/bezoeker
  • B1-K1-W2 Informeert en adviseert de klant/gast/reiziger/bezoeker
  • B1-K1-W3 Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
  • B1-K1-W4 Signaleert en behandelt klachten
  • B1-K1-W5 Onderhoudt in- en/of externe contacten
  • Voert administratieve processen uit
  • B1-K2-W1 Houdt de voorraad bij
  • B1-K2-W2 Verzamelt en verwerkt informatie
  • B1-K2-W3 Houdt de administratie bij
  • Organiseert en voert activiteiten uit
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W1 Maakt een planning voor de organisatie van activiteiten
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W2 Bereidt de uitvoering van activiteiten voor
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W3 Begeleidt activiteiten
  • Behoort niet tot het takenpakket Behoort niet tot het takenpakket: B1-K3-W4 Rondt de activiteit af
  • Werkt in de gastvrijheidsbranche
  • B1-K4-W1 Voert voorbereidende werkzaamheden uit
  • B1-K4-W2 Neemt reserveringen aan en adviseert de gasten
  • B1-K4-W3 Adviseert gasten en registreert de bestelling
  • B1-K4-W4 Maakt dranken serveergereed
  • B1-K4-W5 Serveert de bestelling en ruimt af
  • B1-K4-W6 Creëert en onderhoudt de sfeer
  • B1-K4-W7 Bewaakt het sociaal-hygiënisch beleid
  • B1-K4-W8 Voert afrondende werkzaamheden uit

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder